Opolskie: lokalny rzecznik pacjenta jest tu potrzebny

Decyzją dyrektora Opolskiego OW NFZ rzecznik praw pacjenta w oddziale pozostanie. Pod inną nazwą.

– Jestem przekonany, że osoba, która pomoże pacjentom w poruszaniu się po systemie ochrony zdrowia, doradzi, do jakiej poradni mają się udać, co im się należy w ramach ubezpieczenia czy podejmie interwencję jest na miejscu w oddziale niezbędna – stwierdził w rozmowie z dziennikarką Nowej Trybuny Opolskiej Kazimierz Łukawiecki, dyrektor Opolskiego OW NFZ. – Dlatego taką formę kontaktu z ubezpieczonymi podtrzymam. Zmieni się tylko szyld, pod którym dawny rzecznik będzie wykonywać swoją pracę. Powołam np. biuro łączności z pacjentami.

Dotychczasowi rzecznicy pełnili swoje funkcje najpierw przy kasach chorych, potem przy NFZ od 10 lat. Powstała w kraju nowa instytucja: Urząd Rzecznika Praw Pacjenta. Dlatego Ministerstwo Zdrowia uznało, że rzecznicy przy oddziałach NFZ są już niepotrzebni.

Opolski rzecznik załatwiał do tej pory ok. 7 tys. spraw rocznie.

Więcej na: www.nto.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH