Oferta publiczna akcji Braster SA. Zapisy ruszają 10 lipca Giełda Papierów Wartościowych Fot. PTWP

Cena maksymalna akcji oferowanych w publicznej ofercie Braster SA, producenta systemu domowej profilaktyki raka piersi, wyniesie 16,50 zł. Oznacza to, że wartość całej oferty może sięgnąć do 49,5 mln zł brutto. Od poniedziałku 10 lipca do poniedziałku 17 lipca potrwają zapisy na akcje w transzy dla inwestorów indywidualnych.

Obecny kapitał spółki dzieli się aktualnie na 6.168.574 akcji. Na podstawie opublikowanego 6 lipca 2017 r. prospektu, Braster planuje wyemitować i wprowadzić na rynek regulowany do 3 mln akcji serii I z nowej emisji, których maksymalna cena - zgodnie z opublikowanym 7 lipca br. raportem bieżącym - została ustalona na poziomie 16,50 zł. Ok. 20 proc. akcji oferowanych zostanie przydzielonych inwestorom w transzy detalicznej, natomiast ok. 80 proc. w transzy instytucjonalnej. Środki pozyskane w ofercie publicznej zostaną przeznaczone na globalną ekspansję Systemu Braster i rozwój działalności w obszarze telemedycyny.

Zapisy na akcje rozpoczną się w poniedziałek 10 lipca. Oferującym akcje jest Ipopema Securities S.A. 

Zgodnie z decyzją Walnego Zgromadzenia nowe akcje zostaną zaoferowane w pierwszej kolejności akcjonariuszom obecnym na Walnym zgromadzeniu w dniu 20 kwietnia 2017 r. proporcjonalnie do dotychczasowego udziału w kapitale zakładowym Spółki.

Braster S.A. chce pozyskać ok. 47,6 mln zł netto z emisji akcji serii I w ramach Oferty. Pozyskane środki finansowe firma przeznaczy na następujące cele, przedstawione w kolejności priorytetów:

1.Ekspansja na rynki zagraniczne i bieżące koszty utrzymania firmy (ok. 31,3 mln zł)

Wraz z opublikowaną w marcu aktualizacją strategii na lata 2015-2021 Spółka planuje w latach 2017­2018 debiut na kilkunastu rynkach zagranicznych. Na przełomie czerwca i lipca firma poinformowała o podpisaniu umów związanych z rozpoczęciem projektów pilotażowych w Irlandii, Japonii oraz Dubaju. W najbliższych kolejnych tygodniach spółka spodziewa się podpisania kolejnych umów w Portugalii i Holandii. Do końca bieżącego roku, poza krajami pilotażowymi, Braster chce zadebiutować w Wielkiej Brytanii. W przypadku uzyskania zgody FDA, jeszcze w tym roku Spółka chciałaby wejść do USA. Jednocześnie w Kanadzie, Brazylii, Chinach oraz Indiach mają rozpocząć się pilotaże techniczne. Na kolejne rynki (Niemcy, Korea) Braster wejdzie w roku 2018.

Do roku 2021 Braster planuje zaistnieć na rynkach gwarantujących dostęp do ponad 21 mln osób ze ściśle określonej grupy docelowej. Do tego czasu sprzedaż zagraniczna odpowiadać ma za ponad 90 proc. sprzedaży ogółem.

2.Budowa globalnej platformy telemedycznej (ok. 12,8 mln zł)

Celem strategicznym spółki jest budowa globalnej platformy telemedycznej integrującej, poza systemem Braster, także rozwiązania i urządzenia telemedyczne innych producentów charakteryzujące się globalnym potencjałem sprzedażowym. Realizacja wizji będzie możliwa m.in. poprzez potencjalne akwizycje. W kręgu zainteresowania spółki są w szczególności producenci urządzeń telemedycznych, dostawcy usług i produktów e-health oraz firmy świadczące usługi telemedyczne.

3.Zakup nieruchomości w Szeligach (3,5 mln zł)

W grudniu 2016 r. Braster zakupił nieruchomość obejmującą działkę w podwarszawskich Szeligach i umiejscowiony na niej budynek, w którym mieści się siedziba spółki oraz realizowany jest proces produkcji matryc ciekłokrystalicznych. Nieruchomość nabyto za 5,3 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH