Nowi klienci, nowe inwestycje: prywatny sektor ochrony zdrowia ma się coraz lepiej

Kryzys zmusza wprawdzie Polaków do ograniczania wydatków, okazuje się jednak, że na zdrowiu nie oszczędzamy i coraz częściej szukamy pomocy w prywatnych lecznicach. Największe firmy tego sektora ochrony zdrowia nie narzekają na brak klientów: realizują nowe inwestycje i zapowiadają otwieranie kolejnych placówek.

Adam Rozwadowski, prezes zarządu Centrum Medycznego Enel-Med S.A. podkreśla w rozmowie z portalem rynekzdrowia.pl, że liczba pacjentów korzystających z usług CM Enel-Med systematycznie rośnie.

- W I półroczu 2012 r. odnotowaliśmy wzrost sprzedaży niemal we wszystkich segmentach naszej działalności, np. w segmencie abonamentów i ubezpieczeń dynamika wyniosła 16 proc., w obszarze Fee For Service firmowym - 12 proc., w segmencie Fee For Service indywidualnym - 4 proc., a w obszarze diagnostyki obrazowej aż 28 proc. - mówi prezes Rozwadowski.

Przybywa klientów
Pacjenci CM Enel-Med najczęściej korzystają z konsultacji internisty, ortopedy i ginekologa, a w ramach badań - z tomografii komputerowej i rezonansu magnetycznego. W przypadku rezonansu, w ostatnim półroczu odnotowano wzrost o 31 proc. w stosunku do analogicznego okresu ub. r.

Rosnące zainteresowanie usługami sektora prywatnego nie jest niczym zaskakującym w sytuacji, gdy publiczny system ochrony zdrowia ma problemy.  Biorąc pod uwagę, że na badanie rezonansem magnetycznym - jak wynika z danych NFZ - np. w województwie dolnośląskim trzeba czekać około 20 dni, a w lubuskim nawet do 60. dni, nie dziwi, że pacjenci wybierają badania odpłatne, ale możliwe do wykonania niemal natychmiast.

Prognozy na kolejne lata również zapowiadają dla Enel-Med czas prosperity, bo jak informuje Adam Rozwadowski, do grona jego klientów dołączyły znane marki jak: Grupa Aviva oraz Coca Cola HBC Polska.

Równie dobrą sytuacją może pochwalić się Grupa Lux Med. Prezes Anna Rulkiewicz nie ukrywa rosnącego zainteresowania zarówno pakietami dla klientów korporacyjnych, jak i planami opieki medycznej stworzonymi specjalnie z myślą o klientach indywidualnych.

- Rozbudowaliśmy ofertę dla klientów indywidualnych, uruchomiliśmy 11 zróżnicowanych Planów Opieki Medycznej. Przygotowaliśmy propozycje dla dzieci, dorosłych oraz seniorów. Mamy zarówno plany oparte o system współpłacenia, jak i abonamenty w pełni przedpłacone z dodatkowym dostępem do sieci placówek współpracujących - mówi  Anna Rulkiewicz.

Pacjenci Lux Med-u najczęściej korzystają z porad lekarzy internistów, ginekologów, pediatrów i okulistów, najczęstszym badaniem jest natomiast USG.

Dobre prognozy

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH