Nowa grypa generuje zyski Strach przed chorobą ma nie tylko wielkie oczy, ale swój finansowy obraz...

Na chorobie zarabiają nie tylko apteki; hipermarkety również.

Sieć supermarketów Lidl właśnie wystartowała z kampanią antygrypową. Maseczki też sprzedaje Auchan. Od poniedziałku znajdą się w marketach Real. O wprowadzeniu takiego towaru myśli Biedronka.

Wzrost zachorowań na grypę A sprawia, że asortyment przeznaczony do walki z chorobą robi się coraz bogatszy. Na półkach pojawiają się wymyślne maseczki (np. z filtrem), żele antybakteryjne, a nawet „specjalne” preparaty odkażające.

Handel takim towarem kwitnie też w sieci. W internecie kupimy m.in. kolorowe maseczki z uśmiechem czy herbatki antygrypowe. Dostaniemy też szczepionkę przeciwko wirusowi A/H1N1, której nie ma na polskim rynku.

Przed zbiorową paniką i bezmyślnymi zakupami ostrzegają jednak lekarze. Przypomnijmy, że słynne maski nie chronią przed popadnięciem w chorobę. Po dwudziestu minutach używania lub jednym kichnięciu nadają się jedynie... do wymiany.

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

PARTNER DZIAŁU

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH