Mniejszy ból głowy mają dyrektorzy pogotowia, jeśli wypadkowi ulegną karetki nie objęte gwarancją. Wówczas lądują albo we własnych warsztatach samochodowych, albo w zakładach blacharskich, z którymi pogotowie współpracuje od lat. Problemy zaczynają się jednak, gdy w wypadku ucierpi ambulans na gwarancji. Wtedy czas naprawy może ciągnąć się w nieskończoność.

W Połczynie Zdroju niemająca roku karetka miała kolizję z innym samochódem. Kierowca za głośno słuchał muzyki i nie usłyszał jadącego do wypadku ambulansu.

Auto na gwarancji, dlatego musiało trafić do autoryzowanego serwisu. I tam zostało, na okres już 5-miesięcy. Dyrektor placówki został zmuszony do kupna używanej karetki za ponad 30 tys. złotych.

Dlaczego, aż tak długo trzeba czekać na naprawę? Bo - jak przekonują przedstawiciele serwisanta - auto zostało tak niefortunnie uszkodzone, że zniszczone części trzeba było wyprodukować we Francji.

Ale 5-miesięcy, to nie rekord w oczekiwaniu na karetkę. Warszawskie pogotowie ratunkowe przez 2 lata czekało, aż odzyska naprawiony ambulans.

- Karetka przez większość tego czasu stała. Ubezpieczyciel zaniżał stawki roboczogodziny, a przez to serwis nie naprawiał samochodu - wyjaśnia portalowi rynekzdrowia.pl Artur Chromiński, kierownik działu napraw Wojewódzkiego Pogotowia Ratunkowego w Warszawie.

Zdecydowanie szybciej wygląda naprawa aut pogwarancyjnych. W Warszawie korzystają z usług jednego zakładu już od wielu lat. Natomiast w Krakowie podążono nieco inną drogą. W stolicy Małopolski działa własny warsztat, który zatrudnia mechaników.

- Możemy na bieżąco dokonywać większych, jak i mniejszych napraw pojazdów. Mechanicy wiedzą, jak najsprawniej demontować sprzęt medyczny – mówi portalowi rynekzdrowia.pl przedstawiciel Krakowskiego Pogotowia Ratunkowego w Krakowie.

Jak dodaje, nigdy nie zdarzyło się, aby aż tak długo musiał czekać na „uzdrowienie” karetki.

Może jeden, dwa dni dłużej czekaliśmy na naprawioną karetkę. Gdybyśmy choć raz, czekali na karetkę kilka miesięcy od razu zmienilibyśmy dealera samochodowe – dodają w Krakowie.

W Połczynie Zdroju naprawionej karetki powinni doczekać się początkiem października. Jaki morał płynie z tej historii?

Przy kolejnej decyzji warto spytać o rzetelność niektórych serwisów firmowych i czas oczekiwania na części. Także te nietypowe.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

PARTNER DZIAŁU

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.