Nadchodzą lepsze czasy dla turystyki medycznej

Po kryzysowym 2010 roku, który zaznaczył się znacznym spadkiem liczby pacjentów z zagranicy w polskich klinikach, prognozy na rok 2011 są dużo lepsze.

– Szacujemy, że rynek wzrośnie o około 10 procent, a zagraniczni pacjenci wydadzą w naszych placówkach około 800 mln zł – mówi portalowi rynekzdrowia.pl Artur Gosk, prezes Izby Gospodarczej Turystyki Medycznej.

Oznacza to odwrócenie trendu, ponieważ w ubiegłym roku do polskich klinik przyjechało blisko 25 proc. mniej klientów z zagranicy w porównaniu do 2009 roku. Branży pomoże też uznanie za specjalność eksportową. Ministerstwo Gospodarki jeszcze we wrześniu 2010 roku wybrało 15 sektorów, które zostaną objęte wsparciem w związku z realizacją „Branżowych programów promocji" w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Przyznane dotacje mogą zostać przeznaczone na reklamowanie się za granicą przez kilka lat.

– Najbardziej popularne wśród zagranicznych pacjentów są zabiegi chirurgii plastycznej oraz z zakresu stomatologii. Obserwujemy też znaczne zainteresowanie i rozwój w takich dziedzinach jak: ortopedia, chirurgia oka, a nawet kardiochirurgia. Każdy zagraniczny pacjent wydaje na leczenie minimum 4,5 tys. zł. Do tego dochodzą koszty transportu, wyżywienia, zakwaterowania – wyjaśnia prezes IGTM.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

PARTNER DZIAŁU

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.