NIL: mniej reklam, więcej leczenia

Naczelna Izba Lekarska chce ujednolicenia przepisów określających zasady konkurowania prywatnych placówek medycznych.

Od 1998r. prywatne gabinety podlegają ostrym przepisom określającym dopuszczalne działania promocyjne. Nie mogą np. umieszczać reklam na większej powierzchni niż 40 na 60 cm. Z tego powodu w walce konkurencyjnej z prywatnymi lecznicami, których nie ogranicza podobne prawo, są na straconej pozycji.

NIL chcę ujednolicenia przepisów i w ten sposób pomóc mniejszym placówkom.

– Na rynku musi być jednakowe prawo dla wszystkich. Obecnie mamy do czynienie z samowolą – podkreśla w rozmowie z portalem rynekzdrowia.pl dr Maciej Hamankiewicz, prezes NIL.

Dodaje:  – Małe gabinety nie są w stanie wykładać takich pieniędzy na promocje jak duże centra medyczne i często robią to kosztem np. zakupu odpowiedniego sprzętu. 

Izba zamierza wystąpić do wojewodów, nadzorujących prywatne lecznice z inicjatywą stworzenia wspólnych zasady konkurowania wszystkich placówek medycznych. Według NIL konieczne jest upowszechnienie zasad obowiązujących obecnie prywatne gabinety.

– Współpracowaliśmy już z poszczególnymi urzędami w kwestiach dotyczących np. oceny działań promocyjnych. Jednak były to jedynie działania opiniujące. Teraz chcemy by przyjęte przez nas zasady były wiążące dla wszystkich placówek  – mówi Maciej Hamankiewicz.

Z danych Izby wynika, ze w ciągu roku w Polsce przybywa ok. 5-6 tys. prywatnych gabinetów. Coraz więcej lekarzy rejestruje też działalność gospodarczą, by świadczyć usługi dla dużych prywatnych klinik. Według prezesa NIL w tej sytuacji konieczne jest jasne określenie zasad  funkcjonowania prywatnych usług medycznych

Apel NIL jeszcze w tym tygodniu trafi do wojewodów.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH