Polfa Tarchomin

Milionowe straty, spadek przychodów ze sprzedaży, wzrost kosztów to efekt podejmowania niecelowych działań i marnotrawstwa – brzmi wyrok raportu NIK. Podobne zastrzeżenia mają organy kontroli wobec pozostałych spółek wchodzących w skład utworzonego w 2004 roku Polskiego Holdingu Farmaceutycznego (PHF).

- PHF pozostawiony jest tylko po to, by można było sprywatyzować jego spółki córki – Polfę Tarchomin, Warszawa i Pabianice - zapowiedział Artur Woźniak, prezes PHF, podczas wtorkowego posiedzenia komisji sejmowej ministerstwa skarbu państwa. Zostało już opublikowane ogłoszenie o poszukiwaniu doradcy do sprywatyzowania Polfy Tarchomin. – Prywatyzacja tego przedsiębiorstwa powinna zostać zakończona już w na przełomie maja i czerwcu 2009 roku – dodał.

W dalszej kolejności zostanie ogłoszony przetarg na usługi doradcze do prywatyzacji Polfy Warszawa i Pabianice. Potem nastąpi likwidacja PHF. Cały proces powinien zostać zakończony do końca 2009 roku.

Ministerstwo skarbu państwa zmieniło swoją strategię po druzgocącej ocenie prywatyzacji i restrukturyzacji sektora farmaceutycznego przez Najwyższą Izbę Kontroli wiosną br. Okazało się, że plany utworzenia silnego, polskiego podmiotu farmaceutycznego nie sprawdziły się. NIK oceniając dokonania przekształceń w latach 2004-2006, twierdzi, że podejmowane działania były niecelowe.

- Błędy były już na etapie tworzenia holdingu – mówił Stanisław Jarosz, wiceprezes NIK. – Po drugie minister skarbu nie miał narzędzi do realizowania strategii. Mimo większościowego udziału w spółkach, pozbawił się jakiegokolwiek wpływu na decyzje zarządów spółek, mając jedynie po jednym przedstawicielu w radach nadzorczych. W takim kształcie holding nie miał prawa funkcjonować prawidłowo.

Strategia była stworzona nierzetelnie, nie wykorzystano uwag innych resortów. Przyjęto, mimo innych opinii, tylko jedną koncepcję, ulegając zarządom spółek i związkom zawodowym, niechętnym tworzeniu PHF. Ta strategia od początku zakładała niespójne cele: utrzymanie za wszelką cenę miejsc pracy, co uniemożliwiło realizację celów ekonomicznych.

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.