NFZ skontroluje bielski szpital miejski pod kątem realizacji umowy Kontrola ma związek ze zmianami w szpitalu, w którym izba przyjęć zastąpiona będzie działem obsługi pacjenta Fot. Archiwum (zdjęcie ilustracyjne)

Doraźną kontrolę w bielskim szpitalu miejskim zlecił w środę dyrektor Śląskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ. Jej celem jest weryfikacja, czy placówka realizuje zapisy umowy z Funduszem w zakresie dostępu pacjentów do odpowiedniego personelu i sprzętu - podał NFZ.

Rzecznik śląskiego oddziału Funduszu Małgorzata Doros powiedziała PAP, że kontrola potrwa co najmniej kilka dni.  - W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w udzielaniu świadczeń w sposób lub w warunkach nieodpowiadających wymogom określonym w obowiązujących przepisach lub umowie, możliwe jest nałożenie kary umownej - poinformowała.

Kontrola ma związek ze zmianami w szpitalu, w którym izba przyjęć zastąpiona będzie działem obsługi pacjenta. Szef szpitala Lech Wędrychowicz mówił dziennikarzom w miniony piątek, że dotychczasowy system okazał się niewydolny, a pacjenci czekali wiele godzin w izbie przyjęć.

- Zdecydowaliśmy się stworzyć dział obsługi pacjenta. Jego personel, m.in. pielęgniarki i inni pracownicy medyczni, na podstawie dokumentacji, wyników badań, będzie kwalifikował chorego do konkretnego oddziału szpitalnego. O pozostawieniu pacjenta w szpitalu zadecydują już tamtejsi lekarze specjaliści - wyjaśniał wówczas Wędrychowicz.

Jak powiedział, wcześniej nie było jasne, kto powinien podejmować ostateczną decyzję o hospitalizacji. Do izby przyjęć wzywano lekarzy specjalistów z oddziałów, co często wydłużało pobyt w niej pacjenta. Z czasem zaczęto kierować tam najmłodszych lekarzy, czyli rezydentów.  - To oni zbierali i porządkowali dokumenty od pacjentów, przeprowadzali wywiad. Najczęściej jednak i tak wszystko kończyło się wezwaniem specjalisty, by to on podjął decyzję o hospitalizacji - dodał.

Jak mówił dyrektor, problem nabrzmiewał; równolegle 10 rezydentów i ponad 40 specjalistów wypowiedziało w placówce klauzulę opt-out. To zmusiło dyrekcję do szukania rozwiązań. Postanowiono zatrudnić w izbie lekarza specjalistę. Wcześniej żaden nie był w niej formalnie zatrudniony. Proponowana kwota 80 zł za godzinę dyżuru nikogo nie skusiła. Dlatego tuż przed Bożym Narodzeniem szpital oświadczył, że zawiesza z 1 stycznia 2018 r. działalność izby na trzy miesiące.

W miniony czwartek śląski oddział NFZ wezwał szpital do kontynuowania świadczeń udzielanych w ramach izby przyjęć. Przypominał, że placówka jest do tego zobowiązana przez cały okres obowiązywania umowy. Nakazał szpitalowi, by do 5 stycznia usunął przeszkody w wykonywaniu umowy.

comments powered by Disqus

PARTNER DZIAŁU

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.