NFZ o skargach w III kwartale br. Fot. Archiwum

Na stronie internetowej NFZ opublikowany został komunikat nt. liczby skarg i wniosków dotyczących: naruszenia praw pacjentów w zakresie udzielania świadczeń opieki zdrowotnej przez świadczeniodawców posiadających umowy z Funduszem, przewlekłego lub biurokratycznego załatwiania spraw, zaniedbania lub nienależytego wykonywania zadań przez pracowników płatnika.

Zgodnie z przedstawioną informacją w III kwartale 2014 r. rozpatrzono 1 214 skarg, w tym w oddziałach wojewódzkich - 1 148, natomiast w centrali Funduszu - 66.

Rozpatrzono 1030 skarg na świadczeniodawców realizujących umowy zawarte z NFZ o udzielanie świadczeń. Skargi dotyczące świadczeniodawców, są kwalifikowane i rozpatrywane z uwzględnieniem podziału na dotyczące dostępności oraz jakości udzielanych świadczeń. 56,8 proc. wszystkich skarg w zakresie realizacji umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej przez świadczeniodawców dotyczyło dostępności do świadczeń, a 23,7 proc. - jakości udzielanych świadczeń.

Wśród wszystkich skarg rozpatrzonych w III kwartale 2014 r. w Narodowym Funduszu Zdrowia jako zasadne uznano skargi dotyczące m.in.: pobierania opłat za świadczenia opieki zdrowotnej, odmowy udzielenia świadczenia opieki zdrowotnej, długiego czasu oczekiwania na realizację świadczeń opieki zdrowotnej oraz organizacji pracy świadczeniodawców (np. nieprzestrzegania harmonogramu pracy przez lekarzy).

Więcej: www.nfz.gov.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH