Narodowy Fundusz Zdrowia wyda poradnik dla rejestratorek poradni specjalistycznych i przychodni rejonowych, zorganizuje też spotkania edukacyjne.

Powodem są „patologie“ występujące przy zapisywaniu się pacjentów do lekarzy, spowodowane brakiem organizacji pracy osób prowadzących rejestrację.

- Często jest tak, że w przychodni wyznacza się jeden dzień w miesiącu na zapisy. W efekcie pacjenci już w nocy ustawiają się w kolejkę, żeby dostać się do specjalisty - tłumaczy Barbara Nawrocka, rzeczniczka NFZ w Bydgoszczy i podkreśla, że pacjent ma prawo rejestrować się do lekarza telefonicznie, osobiście, a nawet może to zrobić za niego ktoś inny.

W rejestracji chory powinien dostać pełną informację np. o transporcie medycznym czy o rodzaju badań, jakie może wykonać w danej przychodni. Tymczasem bywa, że przychodnie po takie informacje odsyłają chorych do NFZ.

Poradnik przygotowany przez Fundusz trafi do poradni w całym kraju. Oddziały NFZ w poszczególnych województwach będą też przygotowywać spotkania edukacyjne.

- Na takim szkoleniu powinny być nie tylko osoby zatrudnione w rejestracji, ale też dyrektorzy przychodni. To przecież oni muszą poprzeć tę inicjatywę i egzekwować od swoich pracowników, aby się trzymały ustalonych zasad - dodaje Nawrocka.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

PARTNER DZIAŁU

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH