Lublin: pacjenci stali w kolejkach z powodu awarii eWUŚ

Kolejki w przychodniach specjalistycznych i zdenerwowani pacjenci, którzy znacznie dłużej niż zwykle musieli czekać na wizytę - to efekt środowej (27 marca) awarii systemu weryfikującego uprawnienia do korzystania z bezpłatnej ochrony zdrowia.

W zdecydowanej większości lubelskich przychodni awaria wydłużyła kolejki oczekujących. Od pacjentów wymagano okazania aktualnego dowodu ubezpieczenia. Gdy go nie posiadali, konieczne było wypisanie oświadczenia o odprowadzaniu składek zdrowotnych.

Małgorzata Bartoszek, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału NFZ, podkresliła, że żadna placówka nie może odmówić przyjęcia pacjenta, w razie braku dostępu do systemu weryfikacji. W takich przypadkach można okazać dokument potwierdzający prawo do świadczeń lub złożyć oświadczenie o przysługującym prawie do świadczeń opieki zdrowotnej.

Więcej: www.kurierlubelski.pl

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH