Lekarze w gotowości, tylko pacjenta nie ma Lekarze w gotowości, tylko pacjenta nie ma. Fot./źródło: strona internetowa Centrum Onkologii w Bydgoszczy (zdjęcie ilustracyjne)

Długie kolejki do zabiegów, operacji, czy wizyt w przychodniach to nie tylko efekt niewydolnego systemu ochrony zdrowia. Problem pacjentów, którzy nie zgłaszają się na wyznaczone wiele miesięcy wcześniej zabiegi dotyczy wielu szpitali.

Według statystyk Szpitala Wojewódzkiego w Gorzowie Wielkopolskim problem dotyczy aż 20 procent pacjentów. Ich postępowanie wydłuża i tak gigantyczną już kolejkę oczekujących na specjalistyczne zabiegi.

Robert Surowiec, wiceprezes Szpitala Wojewódzkiego w Gorzowie Wielkopolskim, apeluje, by zawsze informować o planowanej nieobecności. Wyjaśnia, że w sytuacji, gdy kolejki są bardzo długie, pracownicy szpitala sami dzwonią do pacjenta, by upewnić się czy pojawi się w szpitalu w dniu zabiegu. - Gdy wiemy, że nie przyjdzie, możemy na jego miejsce umówić inną osobę. Jednak nie jesteśmy wstanie wszystkich obdzwonić. Musielibyśmy zatrudnić dodatkowych pracowników, którzy zajmowaliby się tylko tym - dodaje.

Przez lekkomyślne postępowanie pacjentów, szpitale ponoszą spore straty finansowe. Przygotowanie sali operacyjnej do jednego zabiegu to koszt rzędu kilku tysięcy złotych. Lecznice mogą mieć też problemy z realizacją kontraktu NFZ, gdyż część operacji musi być przenoszonych na następne miesiące.

Czytaj: www.rmf24.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

PARTNER DZIAŁU


BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.