Aż o 30 proc. wzrosły obroty prywatnych sieci medycznych. Mimo że Narodowy Fundusz Zdrowia zwiększa wydatki na leczenie, wydajemy coraz więcej pieniędzy na prywatną opiekę zdrowotną. Jednak kryzys może zmniejszyć popyt na usługi prywatne.

- Wydatki na leczenie ambulatoryjne i szpitalne w ramach powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego systematycznie rosną – oczywiście dzięki lepszym dochodom osób ubezpieczonych. I tak w przypadku przychodni specjalistycznych z 3,1 mld zł w 2007 r. do 4,3 mld zł w bieżącym roku i w przypadku szpitali – odpowiednio – z 18,6 mld zł do 25,0 mld zł. Oczywiście, NFZ zawiera kontrakty i z publicznymi, i niepublicznymi placówkami – mowi portalowi rynekzdrowia.pl Andrzej Troszyński z biura prasowego centrali NFZ.

Aż o 30 proc. wzrosły w 2008 r. obroty prywatnych sieci medycznych. W tym roku jednak kryzys może je zmusić do zmiany strategii: rozpocznie się walka o indywidualnych klientów – podaje Rzeczpospolita.

Dokładne ubiegłoroczne wyniki głównych graczy na rynku będą znane dopiero na wiosnę. Z ustaleń „Rzeczpospolitej” wynika jednak, że są imponujące. Przykładowo, grupa Lux-Med (Lux-Med, CM LIM, Medycyna Rodzinna, Promedis) prognozuje wzrost przychodów dla pierwszej z tych spółek na poziomie

– 38,3 proc. – Liczba pacjentów korporacyjnych w tej firmie, według naszych prognoz, wzrosła rok do roku o 23,7 proc. – mówi Rzeczpospolitej Anna Rulkiewicz-Kaczyńska, prezes zarządu Lux-Med i CM LIM. Zakłada też, że przychody przejętej w ubiegłym roku spółki CM LIM wzrosły o 25 proc., a liczba pacjentów korporacyjnych o 21,3 proc.

Dobrych wyników spodziewa się też Enel-Med.

– W 2008 r. przychody powinny przekroczyć 113 mln zł, co zapewni nam wzrost rzędu prawie 30 proc. – prognozuje Adam Rozwadowski, prezes i współwłaściciel Enel-Medu. Według szacunkowych danych sprzedaż abonamentów medycznych wzrosła w stosunku do 2007 roku o ponad 36 proc. Liczba klientów korporacyjnych zwiększyła się z 56 do 60 tys. na początku grudnia, a indywidualnych z 280 tys. do 300 tys.

Rok 2009 może jednak zasadniczo zmienić sytuację. Adam Kruszewski, ekspert rynku prywatnej opieki medycznej, jest zdania, że większość prywatnych centrów medycznych – zarówno żyjących ze sprzedaży abonamentów, jak i kontraktów z NFZ – odczuje stagnację.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.