Krakowski szpital różnicuje pacjentów komercyjnych i ubezpieczonych?

Szpital Specjalistyczny im. Ludwika Rydygiera w Krakowie Sp. z o.o. przyjął w ubiegłym roku 2809 komercyjnych pacjentów. Według Gazety Krakowskiej w szpitalnym biurze obsługi pacjentów płacących za leczenie traktuje się ich lepiej od tych ubezpieczonych, którzy chcą się leczyć w oparciu o kontrakt szpitala z NFZ.

Jak podaje Gazeta Krakowska, przychody z usług komercyjnych w krakowskim szpitalu im. Rydygiera w 2011 roku wyniosły 1,7 mln zł, natomiast kontrakt z NFZ w 2012 roku to 142 mln zł. Szpital obsługuje około 40 tys. ubezpieczonych pacjentów, ale według gazety traktuje ich inaczej niż komercyjnych.

Konsultacja do wszczepienia endoprotezy stawu biodrowego dla pacjenta komercyjnego może się odbyć za 2-3 dni. Dla porównania: pacjent ubezpieczony w NFZ na wizytę w poradni ortopedycznej musi czekać około 3 miesięcy. Na wszczepienie komercyjny pacjent czeka dwa tygodnie, ''niekomercyjny'' poczeka na taki zabieg półtora roku.

Wicedyrektor szpitala wskazuje, że uzyskane dzięki komercyjnym pacjentom pieniądze nie stanowią dużej kwoty. Przychody z takich usług wynoszą zaledwie 1,2 proc. kontraktu NFZ.

Więcej: www.gazetakrakowska.pl Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH