Kraków: call center i internet mają rozwiązać problemy z rejestracją

Pacjenci, którzy próbują zarejestrować się na wizytę do niektórych poradni specjalistycznych w Krakowie napotykają barierę w postaci zajętej linii telefonicznej, m.in. w poradni kardiologicznej i kardiochirurgicznej w Krakowskim Szpitalu Specjalistycznym im. Jana Pawła II.

Małgorzata Rygiel, rzecznik Krakowskiego Szpitala Specjalistycznego im. Jana Pawła II przyznaje w rozmowie z portalem rynekzdrowia.pl, że poradnia kardiologiczna przeżywa telefoniczne oblężenie. Zgodnie z szacunkami lecznicy do rejestracji jest wykonywanych nawet 500 telefonów dziennie. Do tego dochodzi około 200 osób bezpośrednio w szpitalu.

- W rejestracji poradni zatrudnionych jest 11 osób, które pracują na zmiany. W najlepszym przypadku, gdy nie ma absencji chorobowych, czy urlopów, na zmianie pracuje 5 osób z tym, że jedynie dwa stanowiska są dedykowane wyłącznie do obsługi połączeń telefonicznych - tłumaczy nam sytuację Małgorzata Rygiel. - Ostatnio ze względu na chorobę jednej z pracownic była tylko jedna recepcjonistka "na telefonie"...

Według Małgorzaty Rygiel, tak duża liczba telefonów do rejestracji poradni kardiologicznej wynika z faktu, że w Krakowie nie ma zbyt wiele tego typu placówek. Ponadto poradnia w Krakowskim Szpitalu Specjalistycznym im. Jana Pawła II jest jednostką referencyjną: - Obsługuje nie tylko osoby ze skierowaniem od lekarza pierwszego kontaktu, ale także pacjentów odsyłanych z innych poradni. Zainteresowanie jest ogromne.

Szpital, w celu poprawy sytuacji w ciągu najbliższych dwóch miesięcy ogłosi przetarg na modernizację centrali telefonicznej dla całej lecznicy. - Chcemy zorganizować rejestrację do wszystkich przychodni w formie call center. Rejestracja telefoniczna zostanie oddzielona od rejestracji dostępnej bezpośrednio przy okienku w szpitalu - tłumaczy Małgorzata Rygiel.

Szpital rozważał też możliwość wprowadzenie rejestracji on-line, jednak uznano, że najbardziej efektywna będzie jednak rejestracja telefoniczna. - Jednym z minusów rejestracji on-line mogłoby być nasilenie się rejestrowania pacjentów w kilku przychodniach na raz. Skutkowałoby to dużą absencją pacjentów zapisanych na wizyty - wyjaśnia nam rzecznik placówki.

Z kolei Szpital Specjalistyczny im. Ludwika Rydygiera w Krakowie ma zamiar jednak skorzystać z rejestracji on-line do poradni specjalistycznych. Jak informuje nas Ada Szostak, rzeczniczka szpitala, trwają prace nad przygotowaniem tego typu systemu, jednak termin jego wprowadzenia jeszcze nie jest znany.

Według Gazety Krakowskiej, kłopoty z dodzwonieniem się do rejestracji występują także w wielu innych przychodniach specjalistycznych w mieście.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

PARTNER DZIAŁU

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH