Kolejki, odsyłanie i brak empatii - opolscy pacjenci oskarżają

Wystarczyłaby odrobina uwagi i ludzkiego współczucia, by uniknąć wielu dramatycznych zajść - twierdzi Gazeta Wyborcza, która przeanalizowała skargi pacjentów na personel medyczny opolskich szpitali.

Biorąc pod uwagę doświadczenia pacjentów można uznać, że personelowi medycznemu opolskich szpitali brakuje empatii - utrzymuje GW i przypomina najgłośniejsze konflikty miedzy pacjentami a lekarzami w placówkach woj. opolskiego.

Najnowszy przypadek miał miejsce 3 marca. Dziewięć godzin czekali pacjenci na szpitalnym oddziale ratunkowym w Wojewódzkim Centrum Medycznym, by przyjął ich ortopeda (dwie z czekających osób były po wypadku komunikacyjnym). Po dochodzeniu, jakie przeprowadziła dyrekcja, która przez kilka dni unikała rozmowy z dziennikarzem, ustalono się, że ortopeda nie zszedł na SOR z oddziału chirurgii urazowo-ortopedycznej, choć miał taki obowiązek, bo... wypełniał dokumentację medyczną.

Długie oczekiwanie na ortopedę z WCM wygląda na normę - zauważa dziennik. We wrześniu zeszłego roku pięć godzin czekała na niego dziewczynka, która w szkole, na lekcji wf, złamała obie kości przedramienia. Lekarz zajął się nią dopiero po ostrej interwencji jej dziadków, którzy przywieźli ją do szpitala.

Więcej: www.gazeta.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

PARTNER DZIAŁU

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.