Jak „złapać” lekarza. Szpitale prześcigają się w sposobach Czym dyrektorzy placówek medycznych chcą „przekupić” lekarzy? Fot. archiwum

Mieszkanie, samochód służbowy, wysokie pensje i szkolenia na koszt pracodawcy - to tylko niektóre z metod, jakimi dyrektorzy placówek medycznych chcą „przekupić” lekarzy. Nie zawsze jednak to wystarcza.

O tym, do jakich metod uciekają się przychodnie i szpitale, które szukają do pracy lekarzy, można się przekonać z ogłoszeń zamieszczanych w „Gazecie Lekarskiej”. Najczęściej dotyczy to pediatrów, którym - szczególnie w mniejszych ośrodkach - coraz częściej oferowane jest mieszkanie, segment czy samochód. Mimo to zainteresowanie jest zwykle niewielkie - pisze Forsal.

Prywatny szpital w Bielsku-Białej np. od roku szuka rezydentów z zakresu ortopedii. W sumie ma dla nich trzy miejsca. Na ogłoszenie odpowiedziała na razie jedna osoba.

Specjalistę trudniej skłonić do pracy, zwłaszcza poza dużym ośrodkiem miejskim. Dlatego na peryferiach mieszkanie i dobra pensja powoli stają się normą.

Duże ośrodki wpadły na inny pomysł, by przyciągnąć do siebie lekarzy. Wielkopolskie Centrum Onkologii, szukające specjalisty lub lekarza kończącego specjalizację w dziedzinie radioterapii onkologicznej, promuje się jako miejsce „o uznanej renomie w kraju i za granicą, wyposażone w sprzęt na najwyższym poziomie, współpracujące z wieloma ośrodkami zagranicznymi, umożliwiające wszechstronną karierę naukową”.

W WCO lekarz otrzymuje więc możliwość rozwoju naukowego oraz udział w specjalistycznych szkoleniach i kursach z najnowocześniejszych technik i metod terapii.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.