Infolinia NFZ sposobem na krótszą kolejkę?

Pacjent, któremu wyznaczono odległy termin zabiegu lub wizyty lekarskiej, powinien skorzystać z "kolejkowej" infolinii NFZ (800 800 008) - przypomina Fundusz.

Pracownik NFZ, z którym łączy się pacjent, pomaga choremu znaleźć najkrótszą kolejkę. Szpitale i poradnie mają obowiązek prowadzić listy kolejkowe i je uaktualniać, natomiast pacjenci powinni natomiast jak najszybciej informować o rezygnacji z zabiegu - informuje Dziennik Zachodni.

Na listę kolejkową wpisywani są zarówno pacjenci pilni, jak i stabilni. Po jakimś czasie, z powodu rozwoju choroby, pacjent może zmienić status. Raz w miesiącu powinno się w danym szpitalu zbierać "konsylium kolejkowe" i analizować stan zdrowia pacjentów oczekujących na zabiegi. Szpital, który wyznacza odległe terminy operacji, powinien z kolei poinformować pacjenta o innych placówkach świadczących określone usługi. Niestety, nie jest to obowiązkiem placówki.

Więcej: www.dziennikzachodni.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

PARTNER DZIAŁU

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH