IGTM: turystyka medyczna potrzebuje promocji

Coraz więcej cudzoziemców korzysta z polskich placówek medycznych, ale za granicą brakuje kompleksowej promocji turystyki medycznej do Polski.

Turystyka medyczna już trafiła na sporządzoną przez Ministerstwo Gospodarki listę 27 branż, spośród których do połowy września zostanie wybranych 15 tych najbardziej kojarzących się z Polską i budujących jej pozytywny wizerunek za granicą. Mają one otrzymać duże wsparcie na promocję gospodarczą z funduszy unijnych.

– Ten rynek rozwija się w Polsce szybko, ale nie tak, jak by można oczekiwać, porównując z konkurencją nasze zaplecze medyczne i ceny. Problemem jest brak promocji, dotarcia z informacją na rynki zagraniczne. Inne kraje radzą sobie z tym lepiej – ocenia w rozmowie z portalem rynekzdrowia.pl Artur Gosk, prezes Izby Gospodarczej Turystyki Medycznej.

– Co prawda w pierwszym półroczu 2010 roku zanotowaliśmy niewielki spadek, ale szybko wrócimy do tendencji wzrostowej. W drugim półroczu wpływy z turystyki medycznej będą do 20 proc. wyższe w porównaniu do pierwszej połowy roku – dodaje Artur Gosk.

Izba Gospodarcza Turystyki Medycznej szacuje, że w pierwszym półroczu br. przyjechało do na leczenie Polski około 120 tys. cudzoziemców. Najczęściej korzystają oni z usług stomatologów, chirurgów plastycznych, ortopedów, zabiegów chirurgii oka.

Przyciągają ich konkurencyjne ceny, zwłaszcza u stomatologów i chirurgów plastycznych. Przybysze z Wielkiej Brytanii wydają u siebie równowartość 5,6 tys. zł za wstawienie implantu zęba, w polskim gabinecie płacą 2,1 tys. zł. Llifting twarzy kosztuje ich 9 tys. zł zamiast 30 tys., a powiększenie piersi 10-15 tys. zł zamiast 15-26 tys zł.

– Szacujemy, że każdy zagraniczny pacjent wydaje na leczenie minimum 4,5 tys. zł. Do tego dochodzą koszty transportu, wyżywienia, zakwaterowania – liczy prezes Gosk. I dodaje, że w pierwszej połowie 2010 roku zagraniczni pacjenci zostawili w polskich placówkach ponad 0,5 mld zł.

– Mogłoby być jeszcze lepiej, gdybyśmy mieli solidne wsparcie strony rządowej. Nawet Japonia czy Korea Płd. mocno inwestują w ten segment, chociaż nie mogą zaoferować takich cen jak w Polsce – przekonuje prezes Izby Gospodarczej Turystyki Medycznej.

Globalna wartość rynku turystki medycznej to około 100 miliardów dolarów.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH