Gdy szpital traci kontrakt, pacjent traci kolejkę - czy jest inne wyjście?

Pacjent traci miejsce w kolejce, gdy szpital, który miał go operować, traci kontrakt z NFZ. W nowej lecznicy pacjent wyląduje na końcu listy oczekujących na planowy zabieg. Zdaniem Krystyny Kozłowskiej, rzecznik praw pacjenta, jakakolwiek zmiana przepisów w tej kwestii byłaby zawsze dla kogoś niekorzystna.

Przypadki utraty kontraktu zdarzają się coraz częściej. Co ma robić pacjent, który na planowy zabieg oczekiwał kilka lat, a szpital już go wykonuje? Czy lista oczekujących będzie honorowana przez świadczeniodawcę, który przejął kontrakt?

Krystyna Kozłowska, rzecznik praw pacjenta, zajmowała się podobnymi sprawami. Dobrej rady nie ma. - Pacjenci nie mają podstaw prawnych, by domagać się w nowym szpitalu honorowania listy oczekujących z poprzedniej placówki - mówi w Gazecie Wyborczej, która analizowała ten problem na przykładzie pacjentki z województwa śląskiego oczekującej na operację wszczepienia endoprotezy stawu biodrowego.

Przyjmijmy, że pacjent przenosi się ze szpitala A do szpitala B i prosi o uwzględnienie kolejki z A. Jeśli tak się stanie, ucierpią na tym chorzy zapisani do kolejki w szpitalu B, bo będą czekać dłużej.

Więcej: www.gazeta.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

PARTNER DZIAŁU

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.