Gdy szpital traci kontrakt, pacjent traci kolejkę - czy jest inne wyjście?

Pacjent traci miejsce w kolejce, gdy szpital, który miał go operować, traci kontrakt z NFZ. W nowej lecznicy pacjent wyląduje na końcu listy oczekujących na planowy zabieg. Zdaniem Krystyny Kozłowskiej, rzecznik praw pacjenta, jakakolwiek zmiana przepisów w tej kwestii byłaby zawsze dla kogoś niekorzystna.

Przypadki utraty kontraktu zdarzają się coraz częściej. Co ma robić pacjent, który na planowy zabieg oczekiwał kilka lat, a szpital już go wykonuje? Czy lista oczekujących będzie honorowana przez świadczeniodawcę, który przejął kontrakt?

Krystyna Kozłowska, rzecznik praw pacjenta, zajmowała się podobnymi sprawami. Dobrej rady nie ma. - Pacjenci nie mają podstaw prawnych, by domagać się w nowym szpitalu honorowania listy oczekujących z poprzedniej placówki - mówi w Gazecie Wyborczej, która analizowała ten problem na przykładzie pacjentki z województwa śląskiego oczekującej na operację wszczepienia endoprotezy stawu biodrowego.

Przyjmijmy, że pacjent przenosi się ze szpitala A do szpitala B i prosi o uwzględnienie kolejki z A. Jeśli tak się stanie, ucierpią na tym chorzy zapisani do kolejki w szpitalu B, bo będą czekać dłużej.

Więcej: www.gazeta.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

PARTNER DZIAŁU

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH