Gdy chochlik zmieni pacjentowi przychodnię...

Co ma zrobić pacjent, gdy - ku swemu zaskoczeniu - podczas wizyty w przychodni dowiaduje się, że do niej nie należy? Powinien napisać oświadczenie, że nie zmienił lekarza rodzinnego. Wtedy zostanie przyjęty.

Gazeta Wyborcza opisuje przypadki pomyłek podczas komputerowej rejestracji pacjentów, składających deklaracje o przynależności do danej przychodni. Nieporozumień jest sporo, są utrapieniem dla chorych i powodują spory galimatias.

Oto okazuje się np., że pacjent, który zapisał się do przychodni w Częstochowie – według systemu – jest pacjentem placówki w Bydgoszczy; choć w tym mieście nigdy nie był. Częste są też sytuacje zmiany przychodni w ramach tego samego miasta, mimo braku zgody zainteresowanych.

Co się dzieje z systemem, który przenosi pacjentów z miejsca na miejsce?

Jacek Kopocz, rzecznik Śląskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ tłumaczy, że to nie błąd systemu, ale rejestratorek, które popełniają pomyłki przy wpisywaniu danych pacjenta do systemu i mylą np. cyfry z numeru pesel, albo też błędy samego pacjenta, który podaje błędne dane.

Jakie jest wyjście z tej sytuacji?

- Pacjent powinien napisać oświadczenie, że jest zarejestrowany w przychodni i nie zmieniał deklaracji przynależności. Wtedy zostanie przyjęty. Poradnia lekarza rodzinnego powinna następnie wystąpić do nas o weryfikację oświadczenia. Dobrze byłoby, żeby pacjent - we własnym interesie - też to zrobił - mówi portalowi rynekzdrowia.pl Jacek Kopocz.

Dodaje, że w ocenie śląskiego NFZ skala zjawiska jest marginalna. W ubiegłym roku zgłoszono zaledwie kilka takich przypadków.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.