Gdańsk: rejestracja w szpitalu zajęta, dzwońcie na Berdyczów

Od tygodni pacjenci, którzy chcą się zarejestrować w Uniwersyteckim Centrum Klinicznym w Gdańsku, nie mogą się do tam dodzwonić. UCK obiecuje, że rozwiąże problem w... najbliższych miesiącach.

Elementem umowy, którą podpisują placówki z NFZ, jest rozporządzenie ministra zdrowia, które mówi, że pacjent ma prawo zapisać się do lekarza w godzinach pracy placówki telefonicznie, bezpośrednio oraz za pośrednictwem innej osoby. Tymczasem, co potwierdziła Gazeta Wyborcza, do Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego nie można się dodzwonić.

Anna Lignowska, naczelna pielęgniarka UCK, odpowiedzialna za funkcjonowanie rejestracji w placówce, przyznaje, że jest z tym problem. Wynika z tego, że tak dużo osób chce skorzystać z poradni, więc telefony są zajęte.

Szpital szuka pomieszczenia, w którym powiększone Centrum Rejestracji Telefonicznej mogłoby funkcjonować, bo w dotychczasowym jest za mało miejsca. - Planujemy uruchomić pięć stanowisk rejestracji telefonicznej. Myślę, że to kwestia najbliższych miesięcy - obiecuje Lignowska.

Mariusz Szymański, rzecznik pomorskiego NFZ, doradza, żeby pacjenci zgłaszali płatnikowi tego typu zdarzenia. - Im więcej skarg od pacjentów, tym lepiej, bo to pokazuje, że problem jest permanentny i świadczeniodawca nie będzie mógł zbyć nas argumentem, że to były tylko jednodniowe kłopoty - dodaje.

Więcej: www.gazeta.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

PARTNER DZIAŁU

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH