Fikcyjne kolejki sprawdza fikcyjny system?

Świadczeniodawcy nie mają obecnie żadnych narzędzi, aby wprowadzić do przychodni zalecany przez ministra zdrowia system teleinformatyczny, który ma sprawdzać, czy pacjent nie jest już zapisany w kolejce do lekarza w tej samej lub innej placówce.

Chodzi o pacjentów, którzy leczą się na to samo schorzenie jednocześnie w kilku placówkach i blokują miejsca innym chorym, co wydłuża kolejki oczekujących - informuje Gazeta Współczesna.

Małgorzata Jopich z Podlaskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ przypomina, że od dwóch lat świadczeniodawcy mają obowiązek przedstawiania Funduszowi list pacjentów oczekujących na wizytę w poradni specjalistycznej, łącznie z podaniem numeru PESEL. Dotyczy to poradni endokrynologicznych, chorób naczyń, chirurgicznych, hematologicznych, chirurgii naczyniowej, neurochirurgicznych, rehabilitacyjnych i kardiologicznych. Ponadto od 1 marca 2014 r. na świadczeniodawcy spoczywa obowiązek niedopuszczenia do sytuacji, w której pacjent zapisze się u niego więcej niż raz do kolejki oczekujących na to samo świadczenie.

Mimo tych formalnych zabezpieczeń przypadków wielokrotnego zapisywania się na wizytę do specjalisty nie jest mniej. Problem miało rozwiązać e-skierowanie, czyli automatyczne blokowanie w centralnym systemie skierowania, na podstawie którego pacjent zapisał się już na leczenie. Krzysztof Bąk, rzecznik ministra zdrowia informuje jednak, że rozwiązania centralne w zakresie e-skierowania będą wprowadzone w terminie późniejszym.

Więcej: www. wspolczesna.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

PARTNER DZIAŁU

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH