Elbląg: ograniczony dostęp do rejestracji, NFZ to sprawdzi

Pacjenci poradni specjalistycznej działającej na ul. Królewieckiej narzekają na ograniczenia możliwości rejestracji do specjalisty. Te prowadzone są raz na kwartał - donosi Dziennik Elbląski.

Aby zapisać się 1 czerwca na wizytę u kardiologa w poradni specjalistycznej na ul. Królewieckiej, trzeba było odstać kilka godzin w kolejce. Tym, którym udało się zapisać, do specjalisty i tak mogą trafić nawet za dwa miesiące. Jeśli zaś ktoś przegapi termin, będzie musiał poczekać kwartał, wtedy bowiem dopiero zostaną przeprowadzone kolejne zapisy.

Podobne trudności mieszkańcy Elbląga mieli niedawno z rejestracją do okulisty. NZOZ Centrum Okulistyczne w Elblągu, również ograniczyło możliwość rejestracji do specjalisty do jednego dnia w miesiącu. Po informacjach od pacjentów w Centrum Okulistycznym w Elblągu została przeprowadzona kontrola NFZ, po której płatnik otrzymał zobowiązanie ze strony dyrekcji placówki, że będzie rejestrować pacjentów zgodnie z przepisami, czyli codziennie.

Jak tłumaczyła w rozmowie z portalem rynekzdrowia.pl Magdalena Mil, rzecznik Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ, takie praktyki są niezgodne z prawem, ponieważ pacjent powinien mieć umożliwiony dostęp do rejestracji każdego dnia pracy przychodni.

Zgodnie z rozporządzeniem ministra zdrowia z 6 maja 2008 roku, pacjent ma prawo zapisać się na wizytę u lekarza osobiście,a le także telefonicznie lub za pośrednictwem osoby trzeciej. Jeśli placówki tych przepisów nie akceptują, można się na nie poskarżyć w biurze skarg i wniosków, działającego w każdym oddziale NFZ.

Jak mówiła nam Wanda Pawłowicz, rzecznik prasowy Mazowieckiego Oddziału NFZ nieprzestrzeganie powyższego zapisu wprowadza poważne utrudnienia dla pacjentów i stanowi naruszenie postanowień umowy.

- W związku z tym, że stosowanie takich praktyk jest niedopuszczalne i traktowane przez NFZ jako ograniczenie dostępności do świadczeń, płatnik może zarządzić kontrolę w placówce, na którą skarżą się pacjenci i jeśli potwierdzi się, że rzeczywiście przychodnia np. nie przyjmuje zapisów przez telefon w godzinach pracy, może nałożyć kary. Są one dotkliwe, bo stanowią równowartość 1 proc. wartości kontraktu przychodni - przypomina rzeczniczka.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

PARTNER DZIAŁU

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH