
Pacjenci poradni specjalistycznej działającej na ul. Królewieckiej narzekają na ograniczenia możliwości rejestracji do specjalisty. Te prowadzone są raz na kwartał - donosi Dziennik Elbląski.
Aby zapisać się 1 czerwca na wizytę u kardiologa w poradni specjalistycznej na ul. Królewieckiej, trzeba było odstać kilka godzin w kolejce. Tym, którym udało się zapisać, do specjalisty i tak mogą trafić nawet za dwa miesiące. Jeśli zaś ktoś przegapi termin, będzie musiał poczekać kwartał, wtedy bowiem dopiero zostaną przeprowadzone kolejne zapisy.
Podobne trudności mieszkańcy Elbląga mieli niedawno z rejestracją do okulisty. NZOZ Centrum Okulistyczne w Elblągu, również ograniczyło możliwość rejestracji do specjalisty do jednego dnia w miesiącu. Po informacjach od pacjentów w Centrum Okulistycznym w Elblągu została przeprowadzona kontrola NFZ, po której płatnik otrzymał zobowiązanie ze strony dyrekcji placówki, że będzie rejestrować pacjentów zgodnie z przepisami, czyli codziennie.
Jak tłumaczyła w rozmowie z portalem rynekzdrowia.pl Magdalena Mil, rzecznik Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ, takie praktyki są niezgodne z prawem, ponieważ pacjent powinien mieć umożliwiony dostęp do rejestracji każdego dnia pracy przychodni.
Zgodnie z rozporządzeniem ministra zdrowia z 6 maja 2008 roku, pacjent ma prawo zapisać się na wizytę u lekarza osobiście,a le także telefonicznie lub za pośrednictwem osoby trzeciej. Jeśli placówki tych przepisów nie akceptują, można się na nie poskarżyć w biurze skarg i wniosków, działającego w każdym oddziale NFZ.
Jak mówiła nam Wanda Pawłowicz, rzecznik prasowy Mazowieckiego Oddziału NFZ nieprzestrzeganie powyższego zapisu wprowadza poważne utrudnienia dla pacjentów i stanowi naruszenie postanowień umowy.
- W związku z tym, że stosowanie takich praktyk jest niedopuszczalne i traktowane przez NFZ jako ograniczenie dostępności do świadczeń, płatnik może zarządzić kontrolę w placówce, na którą skarżą się pacjenci i jeśli potwierdzi się, że rzeczywiście przychodnia np. nie przyjmuje zapisów przez telefon w godzinach pracy, może nałożyć kary. Są one dotkliwe, bo stanowią równowartość 1 proc. wartości kontraktu przychodni - przypomina rzeczniczka.

- SB21:46 MZ: projekt obwieszczenia do konsultacji
- SB21:28 Białystok: 10 tys. mieszkańców przejdzie kompleksowe badania
- SB20:30 Wisła: lekarze rodzinni ostro krytykują ruchy antyszczepionkowe
- SB19:11 Łódź: szpital dawał pacjentowi 500 zł, sąd przyznał mu 300 tys. zł
- SB18:23 Neonatolodzy apelują do MZ: wcześniaki potrzebują lepszej opieki
- SB17:14 GIF wycofał z obrotu lek na biegunkę
- SB16:51 Projekt w sprawie wsparcia osób niepełnosprawnych to koszt ok. 600 mln zł
- SB15:38 Śląski Uniwersytet Medyczny: jest boisko, będzie mecz otwarcia
- 1 Łódź: protest pielęgniarek sparaliżuje pracę szpitala?
- 2 Spór o szczepienia jest coraz gorętszy. Szykuje się zmiana prawa? Na razie będzie sprawa o hejt...
- 3 Sztokholm: królowa Sylwia nagrodziła studentki pielęgniarstwa, w tym Polkę
- 4 Prof. Gąsior: niewydolność serca to znacznie więcej niż problem medyczny
- 5 Prof. Chazan nowym konsultantem w dziedzinie ginekologii i położnictwa w województwie...
- 6 Terlecki: nie będzie dodatkowego posiedzenia Sejmu ws. opiekunów osób niepełnosprawnych
- 7 Hartwich: to co zaproponował premier to nie są żadne propozycje
- 8 Diety bezglutenowej przestrzega więcej osób, niż choruje na celiakię. Ekspert: to moda, ale...
Newsletter
Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku
Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+
Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze
Follow @rynekzdrowiaRSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych