Eksperci: jakość i ceny to atuty turystyki medycznej do Polski

Wysoka jakość usług medycznych oraz konkurencyjne ceny - to atuty, jakie Polska może promować, aby rozwinąć turystykę medyczną i zachęcić zagranicznych pacjentów do leczenia w naszym kraju - przekonywali eksperci podczas czwartkowej, 3 października, konferencji w Warszawie.

Konferencję zorganizowano w połowie realizacji trwającego od maja ubiegłego roku programu "Promocja Branży Turystyki Medycznej". Program finansowany jest ze środków unijnych, a realizowany jako jeden z 15 branżowych programów promocji ministerstwa gospodarki. Jego realizacją zajmuje się konsorcjum, w którego skład wchodzi: Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIiIZ), Europejskie Centrum Przedsiębiorczości (EuCP) oraz firma Ameds Centrum.

Kierownik projektu dr Ada Kostrz-Kostecka poinformowała na konferencji, że do programu dotychczas przystąpiło 40 uczestników: szpitale, specjalistyczne kliniki, sanatoria, ośrodki wellness i spa oraz pośrednicy w turystyce medycznej z całej Polski. Nadal prowadzony jest nabór kolejnych placówek.

- Wyjazdy w celach turystyki medycznej stają się coraz bardziej popularne na całym świecie, a Polska traktuje ten sektor jako wart rozwoju - mówiła Kostrz-Kostecka. Jak dodała, podstawowe atuty Polski to wysoka jakość oferowanych usług medycznych dzięki kompetencjom personelu medycznego oraz nowoczesnemu sprzętowi, a także niższe ceny usług medycznych w porównaniu z krajami na Zachodzie.

Przypomniała, że w ramach projektu, który będzie realizowany do marca 2015 r., działania promocyjne realizowane są w Danii, Szwecji, Norwegii, Niemczech, Rosji, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych m.in. poprzez udział w międzynarodowych targach branżowych, reklamy w prasie branżowej, publikacje, wizyty studyjne dziennikarzy oraz przedstawicieli branży. Uczestnicy projektu mogą liczyć na dofinansowanie udziału w imprezach promocyjnych nawet do 75 procent.

Przedstawicielka firmy turystycznej ze Szwecji Liza Zetterberg relacjonowała, że odwiedziła kilka biorących udział w projekcie klinik i przychodni w Krakowie oraz Warszawie. - W tych placówkach jest bardzo duży potencjał dla turystyki medycznej - mówiła. Według niej atuty to wyposażenie w nowoczesny sprzęt, dobrze przeszkolony personel, brak bariery językowej. - Ceny są niższe, a jakość wyższa - dodała.

W jej ocenie potencjalni pacjenci ze Szwecji będą najbardziej zainteresowani usługami z zakresu stomatologii, kardiologii oraz operacjami bioder i kolan. Jak zaznaczyła, poziom zainteresowania zależy w dużej mierze od sposobu przedstawienia oferty turystyki medycznej do Polski.
Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

PARTNER DZIAŁU

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH