Debiut Enel-Medu: miliony z giełdy na inwestycje

Centrum Medyczne Enel-Med zadebiutowało na rynku głównym GPW. Oferta obejmowała 7,1 mln akcji, z czego 5,6 mln trafiło do inwestorów instytucjonalnych, a 1,5 mln do indywidualnych. Spółka pozyskała ponad 35 mln zł.

Jak ocenia prezes spółki Adam Rozwadowski, CM Enel-Med może zwiększyć w 2011 roku przychody ze sprzedaży rok do roku o więcej niż wcześniej szacowane 21 proc. i może to być między 21 a 30 proc. Wcześniej Enel-Med prognozował, że na koniec 2011 roku przychody ze sprzedaży wzrosną r/r o 21 proc. do 167 mln zł.

Spółka przeznaczy środki pozyskane z rynku m.in. na budowę i wyposażenie powstającego w stolicy szpitala, którego uruchomienie planowane jest na początek 2012 roku. Enel-Med planuje też rozwój segmentu diagnostyki obrazowej i teleradiologii, rozbudowę sieci ogólnodostępnych przychodni oraz wprowadzenie nowego systemu IT. Łączne nakłady na inwestycje w latach 2011-2013 mają wynieść 74,2 mln zł.

Prezes Adam Rozwadowski przyznaje, że Enel-Med jest też zainteresowany przejmowaniem szpitali, w tym udziałów w przekształconych szpitalach publicznych. Po ofercie udział właścicieli Enel-Medu, rodziny Rozwadowskich, spadł do 69 proc.

Na koniec 2013 roku spółka zamierza dysponować łącznie dwoma jednostkami szpitalnymi, 14 pracowniami diagnostycznymi oraz 14 przychodniami wieloprofilowymi, co umożliwi znaczące zwiększenie obecnej skali działalności. Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

PARTNER DZIAŁU

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH