Chrzanów: dyrektor szpitala o dostępności leków dla pacjentów

Na początku sierpnia media opisywały przypadek pacjenta Szpitala Powiatowego w Chrzanowie, od którego dwukrotnie wymagano przyniesienia własnych leków.

Według żony pacjenta, która sprawę relacjonowała dziennikarzowi Gazety Krakowskiej, podczas hospitalizacji mężczyzny w chrzanowskim szpitalu lekarze nie chcieli podawać mu leków, które stale przyjmuje.

Po pierwszej skardze kobiety do Małopolskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ, dyrektor chrzanowskiej lecznicy zwrócił pieniądze za leki kupione przez pacjenta. Gdy po raz drugi chory trafił do szpitala i sytuacja potwórzyła się, żona pacjenta znów poskarżyła się Małopolskiego OW NFZ.

Oddział Funduszu w Krakowie podjął decyzję o przeprowadzeniu kontroli w chrzanowskiej lecznicy, natomiast Rzecznik Praw Pacjenta na swojej stronie internetowej przypomniał, że ''szpital ma obowiązek bezpłatnego zapewnienia leków i wyrobów medycznych nie tylko w celu leczenia schorzenia będącego przyczyną hospitalizacji, ale także innych schorzeń współistniejących''.

Więcej: www.gazetakrakowska.pl

W związku z tymi wydarzeniami Krzysztof Kłos, dyrektor Szpitala Powiatowego w Chrzanowie informuje Rynek Zdrowia, iż przeprowadzone zostało wewnętrzne postępowanie wyjaśniające opisane przypadki. Jego wynikiem było potwierdzenie zaistniałych faktów, z których jeden miał miejsce w połowie 2013 r. (z finałem w czerwcu 2014r.), a drugi w dniach 31 lipca i 1 sierpnia br.

Dyrektor Kłos wyjaśnia, że przypadki te związane były z leczeniem tego samego pacjenta, mają one jednak odrębną charakterystykę prawną i medyczną, ponieważ dotyczyły różnych świadczeń zdrowotnych, odpowiednio w oddziale rehabilitacji neurologicznej oraz w SOR.

Jak podaje dyrektor, wykorzystanie przez oddział rehabilitacji neurologicznej leków i wyrobów medycznych posiadanych przez pacjenta, a przeznaczonych do leczenia w trybie ambulatoryjnym (pozaszpitlanym) było nieprawidłowością, którą skorygowano niezwłocznie po wpłynięciu zawiadomienia przez rodzinę pacjenta (pismo z dnia 27 czerwca br. i zwrot kosztów).

- Z kolei zaopatrzenie pacjenta w Szpitalnym Oddziale Ratunkowym było pod względem medycznym prawidłowe i efektywne, zgodne z prawną definicją świadczeń zdrowotnych udzielanych w SOR, natomiast indagowanie rodziny na okoliczność leków stosowanych przez pacjenta w leczeniu domowym było legalne, zrozumiałe choć w tym przypadku niepotrzebne - informuje Krzysztof Kłos.

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.