Centrum Zdrowia Dziecka odpiera zarzuty zawarte w raporcie ekspertów

Dyrekcja Instytutu Pomnika Centrum Zdrowia Dziecka w warszawskim Międzylesiu wykazuje nieścisłości i błędne dane zawarte w raporcie ekspertów przygotowanym dla ministra zdrowia i opublikowanym w piątek (1 lutego).

I tak: do informacji w raporcie, iż w IPCZD przypada 3,5 etatu na jedno łóżko, szpital dodaje wyjaśnienie, iż do zatrudnionych w placówce zaliczono 200 osób z zewnętrznej firmy sprzątającej - informuje RMF FM.

Podobnie do kosztów pracy zaliczono pensje kilkudziesięciu lekarzy rezydentów, którym płaci Ministerstwo Zdrowia.

Dyrekcja IPCZD twierdzi ponadto, że średnie wynagrodzenie to nie 4,8 tys. zł, a 3 tys. zł. Różnica wynika z faktu, iż w raporcie do uposażeń zaliczono wszystkie dyżury i nadgodziny.

Szpital próbuje też zbijać zarzuty złej organizacji pracy i słabego wykorzystania łóżek szpitalnych oraz bloku operacyjnego. Procedury wysokospecjalistyczne trwają dłużej i można wykonać mniej operacji dziennie - odpowiada dyrekcja szpitala, wskazując na transplantacje, które trwają często po 12 godzin.

Jak informuje portal rynekzdrowia.pl IPCZD, pełna odpowiedź na raport ekspertów będzie gotowa najpóźniej w poniedziałek (11 lutego).

Czytaj: CZD pod lupą ekspertów: w normalnej sytuacji rynkowej instytut byłby bankrutem

Przypomnijmy: IPCZD jest zadłużony na ponad 200 mln zł. Na początku września ub.r. dyrektor placówki prof. Janusz Książyk wysłał list do ministra zdrowia, w którym apelował o pomoc finansową.

Książyk przedstawił też we wrześniu pierwszy plan naprawczy, jednak eksperci m.in. z resortów finansów i skarbu oraz Banku Gospodarstwa Krajowego wskazali na liczne uchybienia. Minister zdrowia Bartosz Arłukowicz powołał w październiku zespół ekspertów do oceny przyczyn kłopotów finansowych, potrzeb oraz warunków reorganizacji Instytutu.

W grudniu kierownictwo IPCZD przedstawił kolejny plan naprawy sytuacji finansowej placówki; zapowiedziano m.in. zmniejszenie wynagrodzeń o 8 proc., redukcję zatrudnienia mniej więcej o 100 osób, ograniczenie administracji. Ma to dać 20 mln zł oszczędności rocznie

Więcej: www.rmf24.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.