CIS dementuje doniesienia ws. dyżurów ratunkowo-lekarskich podczas posiedzeń Sejmu Fot. Archiwum

W związku z wtorkową (12 marca) publikacją Super Expressu, poświęconej planowanemu przez Kancelarię Sejmu przetargowi na usługę medyczną w latach 2020-2023, Centrum Informacyjne Sejmu precyzuje, że jej koszty - w stosunku do obecnie ponoszonych - zostały przeszacowane przez gazetę niemal trzykrotnie.

Jak podaje Centrum Informacyjne Sejmu w komunikacie, z artykułu można się dowiedzieć, że ''dzień dyżuru lekarza w Sejmie'' to koszt ok. 9 tys. zł. W rzeczywistości, zgodnie z umową obowiązującą do końca 2019 r., koszt usługi za jeden dzień posiedzenia Sejmu wynosi ok. 3 800 zł i obejmuje dyżur karetki, kilkuosobowego zespołu ratowniczego oraz lekarza.

''Warto w tym miejscu podkreślić, że usługa ta dotyczy doraźnej pomocy medycznej, obejmującej świadczenia w nagłych przypadkach w trakcie prac Izby. Mogą z niej korzystać nie tylko parlamentarzyści, ale także inne osoby obecne w gmachu Sejmu: pracownicy, dziennikarze, eksperci, goście i uczestnicy wycieczek'' - czytamy w komunikacie.

Ponieważ przetarg dotyczy kosztu jednego dnia dyżuru, ostateczna wysokość wydawanej na ten cel w latach 2020-2023 kwoty będzie uzależniona od wartości zwycięskiej oferty oraz liczby dni posiedzeń Sejmu.

Więcej: sejm.gov.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.