Bydgoszcz: w Centrum Onkologii call center zamiast rejestracji

Nowoczesne call center zamiast rejestracji, umawianie wizyt przez internet i filmy instruktażowe dla pacjentów wprowadza Centrum Onkologii w Bydgoszczy. Szpital udziela pomocy ponad 200 tys. pacjentów rocznie.

Pracownicy zatrudnieni w call center, to w znacznej części osoby, które wcześniej pracowały w Irlandii i biegle władają językiem angielskim. W związku z planowanym otwarciem unijnego rynku usług medycznych w 2014 roku, szpital chce wkrótce uruchomić pełną obsługę informacyjną po angielsku i niemiecku.

Centrum Onkologii stworzyło od nowa swoją witrynę internetową, z której wyodrębniono dział informacji dla pacjentów. Znajdą tu kompendium wiedzy związanej z leczeniem onkologicznym, informacje o szpitalu i praktyczne wskazówki, jak się przygotować do zabiegów lub hospitalizacji.

O najczęściej stosowanych formach leczenia informują zamieszczone na stronie CO filmy, prezentujące krok po kroku etapy zabiegów, z komentarzem wykonujących je lekarzy. Trwa także wdrażanie modułu rejestracji pacjentów za pośrednictwem poczty elektronicznej.

 – Każdy pacjent, zanim przekroczy próg szpitala, jest dla nas potencjalnym klientem i jako taki zasługuje na potraktowanie z największą uwagą. Chcemy, by każdy czuł się doceniony i od pierwszych chwil kontaktu z nami, był w pełni zadowolony z obsługi i traktowania – powiedział we wtorek (12 kwietnia) dr Zbigniew Pawłowicz, dyrektor Centrum Onkologii w Bydgoszczy.

Szpital postanowił stopniowo rezygnować z tradycyjnej rejestracji pacjentów, którzy w tym celu musieli zgłaszać się do lecznicy osobiście bądź telefonować do rejestratorek. Jak podkreślił dyrektor Pawłowicz, taki system był niewydolny i powodował niepotrzebne zdenerwowanie pacjentów.

– Te same osoby obsługiwały przychodzących osobiście i odbierały telefony. Tego po prostu nie dało się dobrze robić, biorąc pod uwagę, że w naszym kraju wciąż większość pacjentów jest przekonana, że rejestrować się trzeba na początku miesiąca, choć u nas od lat nie ma takiego wymogu. Mimo to, pierwszego dnia każdego miesiąca telefonicznie chce się rejestrować średnio 300 osób w ciągu godziny, a potem z każdym dniem ta liczba stale się zmniejsza –  dodał dr Pawłowicz.

W miejsce tradycyjnej rejestracji w bydgoskim CO uruchomiono w marcu call center, gdzie stale dyżuruje dziesięć osób zajmujących się wyłącznie przyjmowaniem telefonów od pacjentów. Obsługa ma dostęp do elektronicznej kartoteki i planów przyjęć, więc każdy dzwoniący może od razu uzyskać informację do jakiego lekarza i kiedy dokładnie ma się zgłosić.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.