Bydgoszcz: w Centrum Onkologii call center zamiast rejestracji

Nowoczesne call center zamiast rejestracji, umawianie wizyt przez internet i filmy instruktażowe dla pacjentów wprowadza Centrum Onkologii w Bydgoszczy. Szpital udziela pomocy ponad 200 tys. pacjentów rocznie.

Pracownicy zatrudnieni w call center, to w znacznej części osoby, które wcześniej pracowały w Irlandii i biegle władają językiem angielskim. W związku z planowanym otwarciem unijnego rynku usług medycznych w 2014 roku, szpital chce wkrótce uruchomić pełną obsługę informacyjną po angielsku i niemiecku.

Centrum Onkologii stworzyło od nowa swoją witrynę internetową, z której wyodrębniono dział informacji dla pacjentów. Znajdą tu kompendium wiedzy związanej z leczeniem onkologicznym, informacje o szpitalu i praktyczne wskazówki, jak się przygotować do zabiegów lub hospitalizacji.

O najczęściej stosowanych formach leczenia informują zamieszczone na stronie CO filmy, prezentujące krok po kroku etapy zabiegów, z komentarzem wykonujących je lekarzy. Trwa także wdrażanie modułu rejestracji pacjentów za pośrednictwem poczty elektronicznej.

 – Każdy pacjent, zanim przekroczy próg szpitala, jest dla nas potencjalnym klientem i jako taki zasługuje na potraktowanie z największą uwagą. Chcemy, by każdy czuł się doceniony i od pierwszych chwil kontaktu z nami, był w pełni zadowolony z obsługi i traktowania – powiedział we wtorek (12 kwietnia) dr Zbigniew Pawłowicz, dyrektor Centrum Onkologii w Bydgoszczy.

Szpital postanowił stopniowo rezygnować z tradycyjnej rejestracji pacjentów, którzy w tym celu musieli zgłaszać się do lecznicy osobiście bądź telefonować do rejestratorek. Jak podkreślił dyrektor Pawłowicz, taki system był niewydolny i powodował niepotrzebne zdenerwowanie pacjentów.

– Te same osoby obsługiwały przychodzących osobiście i odbierały telefony. Tego po prostu nie dało się dobrze robić, biorąc pod uwagę, że w naszym kraju wciąż większość pacjentów jest przekonana, że rejestrować się trzeba na początku miesiąca, choć u nas od lat nie ma takiego wymogu. Mimo to, pierwszego dnia każdego miesiąca telefonicznie chce się rejestrować średnio 300 osób w ciągu godziny, a potem z każdym dniem ta liczba stale się zmniejsza –  dodał dr Pawłowicz.

W miejsce tradycyjnej rejestracji w bydgoskim CO uruchomiono w marcu call center, gdzie stale dyżuruje dziesięć osób zajmujących się wyłącznie przyjmowaniem telefonów od pacjentów. Obsługa ma dostęp do elektronicznej kartoteki i planów przyjęć, więc każdy dzwoniący może od razu uzyskać informację do jakiego lekarza i kiedy dokładnie ma się zgłosić.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH