Bydgoszcz: leczyć po ludzku, to również szanować czas - swój i innych Są w kraju przychodnie, w których do lekarza można zarejestrować się także przez internet.

W NZOZ Przychodnia Przyjazna w Bydgoszczy pacjenci są umawiani na konkretną godzinę, a gdy nie ma lekarza, są o tym informowani telefonicznie.

Anna Fokcińska-Świerkosz postanowiła, że w kierowanej przez nią lecznicy nie będzie wielogodzinnego czekania w kolejce do lekarza. Na wizytę lekarską można się zarejestrować osobiście, telefonicznie lub e-mailowo – na konkretną godzinę. Nie ma mowy o tłumach kłębiących się w poczekalni.

Jeśli lekarz specjalista zachoruje, a nie uda się znaleźć nikogo na zastępstwo, wówczas pacjent jest o tym powiadamiany telefonicznie i ustala się z nim nowy termin. Jak podkreśla w rozmowie z Gazetą Wyborczą Fokcińska-Świerkosz, przychodnia jest firmą usługową, a klientowi należy się szacunek.

Żałuje, że nie zawsze może liczyć na takie zachowanie ze strony pacjentów. Umówione terminy przepadają. Tracą inni chorzy, którzy mogliby w tym czasie skorzystać z wizyty u specjalisty.

Na stronie internetowej lecznicy znajduje się m.in. kontakt do rzecznika praw pacjenta.

– Pacjenci nie zawsze wiedzą, jakie mają możliwości dochodzenia swoich praw. Dlatego pokazujemy im drogę. Mogą poskarżyć się mnie, izbie lekarskiej lub pielęgniarskiej i wspomnianemu rzecznikowi. Umieszczenie takich danych na stronie przychodni jest respektowaniem prawa pacjenta do informacji – mówi dyrektorka lecznicy.

Pod koniec roku pacjenci otrzymują ankietę, w której mogą ocenić pracę przychodni.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

PARTNER DZIAŁU

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH