Bydgoszcz: Fundusz o zapisach na wizyty do poradni w szpitalu wojskowym

W poniedziałek (12 listopada) informowaliśmy, że w 10 Wojskowym Szpitalu Klinicznym w Bydgoszczy ruszyły zapisy na wizyty u specjalistów. Skutek był taki, iż przed rejestracją zebrał się tłum pacjentów.

Czytaj: Tłum pacjentów na zapisach do specjalistów

Redakcja portalu rynekzdrowia.pl otrzymała w tej sprawie pismo z Kujawsko-Pomorskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ. Czytamy w nim m.in.:

W związku z sytuacją do jakiej doszło 12 listopada w 10 Wojskowym Szpitalu Klinicznym w Bydgoszczy, a związanej z wyznaczonym na ten dzień przez kierownictwo WSK początkiem rejestracji pacjentów do poradni specjalistycznych na 2013 rok, Kujawsko-Pomorski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia, informuje, iż ustalenie przez świadczeniodawcę konkretnych dni do rejestracji pacjentów stanowi naruszenie zbiorowych praw pacjentów zagwarantowanych im zapisami zawartymi w ustawie o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (...) oraz naruszenie ogólnych postanowień warunków umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej (...).

Przypominamy, iż listę oczekujących prowadzi się w sposób zapewniający poszanowanie zasady sprawiedliwego, równego, niedyskryminującego i przejrzystego dostępu do świadczeń opieki zdrowotnej oraz zgodnie z kryteriami medycznymi. Świadczeniodawca wpisuje pacjenta na listę oczekujących na udzielenie świadczenia opieki zdrowotnej w dniu zgłoszenia, jeżeli świadczenie nie może zostać udzielone w tym dniu.

Zapisy muszą odbywać się w każdym dniu pracy poradni/gabinetu/oddziału, a nie jak miało miejsce w 10. WSK, w wyznaczonym jednym dniu. W przypadku zapisu pacjenta na termin wykraczający poza okres obowiązującej umowy, pacjent powinien zostać poinformowany o tym fakcie, jednakże świadczeniodawca nie może odmówić mu wpisu na listę oczekujących.

Pragnę poinformować, że:
• wezwaliśmy oficjalnym pismem kierownictwo 10 WSK w Bydgoszczy do natychmiastowego zaprzestania – pod groźbą rozwiązania umowy – prowadzenia niezgodnych z przepisami prawa praktyk rejestrowania pacjentów jedynie w wyznaczonym jednym dniu miesiąca;
• w najbliższym czasie przeprowadzona zostanie kontrola  mająca na celu sprawdzenie jak przebiegał i przebiega proces rejestracji pacjentów w tej placówce;
• o zaistniałej sytuacji niezwłocznie poinformowany zostanie także Rzecznik Praw Pacjenta.

Jan Raszeja
Rzecznik Prasowy Kujawsko-Pomorskiego OW  NFZ

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH