Rosną kolejki do specjalistów w przychodniach i do planowych zabiegów. Przedstawiciele Federacji Pacjentów Polskich przyjechali właśnie do Bydgoszczy, by wziąć udział w dyskusji na temat dostępności do leczenia

Jak twierdzi Adam Rosowski, pacjent jeżdżący na wózku, który dwa lata czekał na rehabilitację w Szpitalu Uniwersyteckim im. Jurasza w Bydgoszczy, tak długie oczekiwanie na leczenie sprawiło, że jego szanse na to, że będzie chodził zmalały o połowę.

Podobna sytuacja jest w większości klinik. Przemysław Paciorek, p.o. dyrektora ds. lecznictwa szpitala "Jurasza" wyjaśnia, że w związku z tym, iż NFZ w tym roku zapowiedział, że nie będzie płacił za nadwykonania, ordynatorzy oddziałów zostali zobligowani do dyscypliny finansowej i przestrzegania limitów. Ponad limit przewidziany kontraktami przyjmowani są jedynie pacjenci, którym ratuje się życie.  

Przyszły rok nie będzie lepszy. Podstawą kontraktu na rok następny jest wykonanie umów w roku poprzednim.

Narodowy Fundusz Zdrowia podkreśla tymczasem, że pacjenci w stanach zagrożenia życia przyjmowani są na bieżąco. Chorzy mogą też na stronie Funduszu sprawdzić, na których oddziałach w regionie jest jeszcze miejsce lub czeka się najkrócej.

Fundusz ma ograniczoną pulę środków finansowych, a w tym roku mniejsze pieniądze niż zakładane plany - tłumaczy Barbara Nawrocka, rzecznik prasowy Kujawsko-Pomorskiego Oddziału NFZ. Jak wyjaśnia problemy z dostaniem się do specjalisty czy z planowymi operacjami, to skutek spłynięcia mniejszych niż zakładano pieniędzy, którymi dysponuje w tym roku fundusz.

Do sprawdzenia rzeczywistej sytuacji włączyli się pacjenci z Federacji Pacjentów Polskich (FPP).

Tomasz Szelągowski, dyrektor generalny FPP, powiedział portalowi rynekzdrowia.pl, że Federacji nie chodzi o to, by tworzyć złą atmosferę wokół problemów w polskiej służbie zdrowia, a wywołać rzeczową dyskusję na temat dostępności do leków i usług oraz spowodować, by udzielano jasnych informacji pacjentom.

W opinii Szelągowskiego informacje odbierane od pacjentów w poszczególnych regionach wskazują na jeden wspólny problem – brak rzetelnej informacji, np. o kolejkach oczekujących na zabiegi.

Dyrektor FPP uważa, iż konieczne są zmiany procedury raportowania o kolejkach.

Przedstawiciele Federacji odbywają spotkania z pacjentami w poszczególnych województwach. Wczoraj byli w Bydgoszczy, dziś są w Szczecinie. Miejscem spotkań są siedziby oddziałów NFZ.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

PARTNER DZIAŁU

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.