Podobnie uważa Maria Karczewska: - Podstawa to profesjonalne przygotowanie dokumentacji związanej z przetargiem czy zapytaniem ofertowym dla danego zamówienia oraz bardzo solidne zbadanie rynku jeszcze przed uruchomieniem procedury.

Jak tłumaczy, SIWZ (specyfikacja istotnych warunków zamówienia - red.) oraz SOPZ (szczegółowy opis przedmiotu zamówienia - red.) powinny zawierać szczegółowe zasady współpracy z wykonawcą oraz wymagania dotyczące m.in. doświadczenia usługodawcy, referencji, wykazu usług już zrealizowanych i potwierdzonych dokumentacją odbioru przez poprzednich zleceniodawców.

- Zleceniodawca powinien mieć również wdrożoną szczegółową procedurę regulującą między innymi kwestie związane z wyborem usługodawcy, zapewnieniem ich ciągłości w sytuacji wypowiedzenia umowy czy nagłego zaprzestania ich świadczenia przez dotychczasowego usługodawcę - dodaje Ziółko.

Nasza rozmówczyni zwraca uwagę, że ilość spraw, na które trzeba zwrócić uwagę jest bardzo duża. Ważne są m.in. kwestie dotyczące ubioru pracowników wykonawcy, oznakowania placu budowy/inwestycji, identyfikatorów, wymagań dot. szkoleń BHP, prowadzenia oceny ryzyka w miejscu pracy, wymaganych badań okresowych, dopuszczenia pracowników do wykonywanych czynności, stopnia niepełnosprawności, który nie może kolidować z wykonywaniem nałożonych zadań.

- Istotne są także zapisy dotyczące respektowania prawa oraz procedur i instrukcji obowiązujących w podmiotach leczniczych. Nie mniej ważne są zapisy dotyczące kontroli wykonywanej usługi oraz sankcji w przypadku niewywiązywania się z umowy (np. zerwanie umowy, kara finansowa). Wszystkie te elementy powinny być zawarte w umowie - zaznacza Karczewska.

Konieczny nadzór
Anna Ziółko zwraca uwagę, że bardzo ważne jest też by zapis umowy pozostawiał podmiotowi leczniczemu nadzór na zleconymi usługami oraz by bez nadzoru nie pozostawali ewentualni podwykonawcy firmy outsourcingowej. Umowa zawarta z firmą zewnętrzną nie zwalnia, bowiem podmiotu medycznego z odpowiedzialności za świadczoną usługę.

- Szpital musi mieć, zagwarantowany wgląd np. w przypadku sprzątania w dowody zakupu środków czystości, a także opis i sposób wykonania procedur - zaznacza Anna Ziółko i dodaje, że utrzymanie np. czystości w szpitalu wymaga szczególnej staranności od personelu sprzątającego. Jeżeli takie czynności są zlecane firmom zewnętrznym, ważne jest właściwe przeszkolenia takich osób do pracy oraz nadzór nad samym procesem sprzątania.

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.