Pacjenci szpitala przy ul. Milionowej w Łodzi otrzymują anonimową ankietę w poradni i na oddziałach i mają szansę wszystkie swoje opinie przelać na papier.

Oceniają pielęgniarki, lekarzy, czas oczekiwania na badanie i ...obiad. Na korytarzach przyszpitalnych poradni specjalistycznych zawieszono specjalne skrzynki, do których pacjenci mogą wrzucać wypełnione ankiety. Podobne kwestionariusze, ale z dłuższą listą pytań, można znaleźć na każdym szpitalnym oddziale.

- To dla nas ważna informacja, bo przecież nie możemy wiedzieć o wszystkich oczekiwaniach, jakie mają nasi pacjenci – powiedziała Dziennikowi Łódzkiemu  Alicja Chmielińska, wicedyrektor szpitala im. Jonschera.
                                                                           
Szpital właśnie się przygotowuje do wdrożenia certyfikatu zarządzania jakością ISO, a badanie satysfakcji to jeden z warunków. Ankiety mogą wypełniać także pacjenci poradni specjalistycznych, gdzie kwestionariusze wypełnia około 40-50 proc. pacjentów. Znacznie więcej na oddziałach.

 Ankieta jest anonimowa i dobrowolna, podsumowuje się ją  się raz w miesiącu. Zajmuje się tym jeden z pracowników administracji.

Już zareagowano na opinie pacjentów, bo skarżyli się na to, że obiad jest podawany zbyt późno – zmieniono więc pory posiłków.

Szpital im. Jonshera jako jedyny w Łodzi bada opinie pacjentów. Podobne ankiety można spotkać m.in. w szpitalu klinicznym w Bydgoszczy, powiatowym szpitalu w Kluczborku czy w szpitalu w Koninie i Kutnie.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

PARTNER DZIAŁU

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH