Polska Grupa Farmaceutyczna zakończyła trzeci kwartał 2008 roku wzrostem sprzedaży o 21 procent w porównaniu do analogicznego okresu 2007 roku. Przychody grupy wyniosły na koniec września br. blisko 3,9 mld zł.

- Działamy w branży, która jak pokazują minione lata jest odporna na zjawiska recesyjne. Sprzedaż leków, ze względu na zmiany społeczno-demograficzne, w najbliższych latach utrzyma stabilny wzrost – twierdzi Jacek Szwajcowski, prezes grupy PGF. Zapewnia, że dzięki zmian w organizacji firmy, PGF ma solidne podstawy do dalszego rozwoju: - W pierwszej połowie br. PGF została podzielona prawnie i faktycznie na część hurtową i detaliczną. Działalność hurtowa prowadzona jest pod marką PGF, a działalność detaliczna pod marką Central European Pharmaceutical Distribution (CEPD) N.V.

W III kwartale PGF wygrała przetarg ogłoszony przez koncern AstraZeneca Polska na dostawę produktów w systemie sprzedaży bezpośredniej.
Producent pozostaje właścicielem asortymentu w całym łańcuchu sprzedaży do aptek. Dystrybutorzy pełnią rolę operatorów logistycznych, którzy w  imieniu i na rachunek producenta magazynują, transportują i sprzedają towar do aptek. AstraZeneca
ograniczyła współpracę do trzech firmy dystrybucyjnych.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH