WIF nałożył karę za reklamę aptek na YouTube Po zakwestionowaniu przez Ślaską Izbę Aptekarską treści filmu, został on usunięty z kanału YouTube. Fot. Archiwum

Na właściciela aptek, który reklamował kilkadziesiąt placówek swojej sieci na portalu YouTube, Śląski Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny nałożył karę.

25 stycznia 2018 r. Śląski Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny w Katowicach wydał decyzję w sprawie reklamy sieci aptek w portalu YouTube. Sprawa dotyczyła filmu w serwisie internetowym, w którym reklamowano kilkadziesiąt aptek znanej sieci.

Po zakwestionowaniu przez Ślaską Izbę Aptekarską treści filmu, został on usunięty z kanału YouTube - informuje Śląska Izba Aptekarska. 

WIF uznał, że obowiązujący przepis art. 94a prawa farmaceutycznego należy stosować ściśle. A ten mówi m.in., że "zabroniona jest reklama aptek i punktów aptecznych oraz ich działalności" oraz zaznacza, że "nie stanowi reklamy informacja o lokalizacji i godzinach pracy apteki lub punktu aptecznego".

Za reklamę aptek Śląski WIF nałożył karę zgodnie z art. 129b ust. 1 i 2 Prawo farmaceutyczne. Artykuł przewiduje karę pieniężną do 50 tys. zł. 

Więcej: www.katowice.oia.pl

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH