W 2018 roku na reklamy leków OTC i suplementów diety wydano 4,2 mld zł Fot. Archiwum (zdjęcie ilustracyjne)

Dane Instytutu Monitorowania Mediów pokazują, że to właśnie firmy farmaceutyczne inwestują najwięcej w promocję swoich produktów. W 2018 r. przeznaczyły na ten cel aż 4,2 mld zł. To 35 proc. łącznej kwoty wydanej na reklamy przez przedstawicieli przeanalizowanych branż. Wyprzedzili właścicieli sklepów, banków czy producentów aut.

Z raportu IMM wynika, że na ekranach telewizorów czy w gazetach najczęściej pojawiały się materiały zachęcające do zakupu preparatów na przeziębienie i grypę, bezsenność, potencję, zgagę, środków przeciwbólowych, maści na bóle mięśni, witamin oraz suplementów diety.

Dlaczego twórcy farmaceutyków tak chętnie inwestują w reklamę? Jak wyjaśnia prof. Andrzej Sadowski, prezes Centrum im. Adama Smitha, tego rodzaju produkty są tak podobne do siebie, że bez ich promocji i utrwalenia konsumentom konkretnych nazw nie byłoby efektu sprzedażowego. 

Według różnych szacunków Polacy rokrocznie na medykamenty bez recepty wydają nawet 7-10 mld zł, a na suplementy diety kolejne 3-4 mld zł.

Prof. Mariusz Jędrzejko, dyrektor Centrum Profilaktyki Społecznej, zaznacza, że zasady promocji preparatów zdrowotnych wymagają zaostrzenia. Jak pisze Gazeta Krakowska, specjaliści apelują głównie o nowe przepisy dotyczące suplementów diety - w ich reklamach nadal mają pojawiać się sposoby na leczenie chorób, które nie istnieją (np. „zakwaszenia organizmu”) czy terapie schorzeń w rzeczywistości wymagających profesjonalnej pomocy (np. zespół niespokojnych nóg).

Więcej: www.gazetakrakowska.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.