URPL o bezpieczeństwie stosowania karwedylolu

Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych informuje o ciężkich niepożądanych reakcjach skórnych związanych ze stosowaniem karwedylolu.

W okresie 24 lat obserwacji od wprowadzenia karwedylolu do obrotu zgłaszano bardzo rzadkie przypadki ciężkich niepożądanych reakcji skórnych przy stosowaniu tego leku. Ich analiza pozwoliła na identyfikację jednego opisanego w literaturze przypadku wystąpienia toksycznego martwiczego oddzielania się naskórka o przebiegu śmiertelnym, prawdopodobnie powiązanego przyczynowo z leczeniem karwedylolem.

W drugim przypadku wystąpił zespół Stevensa-Johnsona, którego związek przyczynowo-skutkowy ze stosowaniem karwedylolu uznano za możliwy.
Karwedylol należy na stałe odstawić u pacjentów, u których wystąpiły ciężkie niepożądane reakcje skórne, które można wiązać ze stosowaniem tego leku.

Więcej: http://www.urpl.gov.pl/
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH