UOKiK i GIF żądają zmian w reklamach suplementów diety UOKiK wspólnie z GIS skierowało pisma do prezesów 315 firm, w których apelują o weryfikację emitowanych reklam Fot. Archiwum RZ

Urzędnicy UOKiK-u i Głównego Inspektoratu Sanitarnego chcą zrobić porządek z reklamami suplementów diety. Przypominają: leczyć może tylko lek.

UOKiK wspólnie z GIS skierowało pisma do prezesów 315 firm, w których apelują o weryfikację emitowanych reklam. Firmy muszą odpowiedzieć m.in. na pytanie, czy ich reklamy nie przypisują suplementom diety właściwości leczniczych, reklama suplementu nie może bowiem sugerować, że środek leczy konkretne dolegliwości. Zgodnie z prawem farmaceutycznym leczyć mogą tylko leki - informuje Gazeta Wyborcza.

Firmy mają czas na odpowiedź do końca listopada. Jeśli same nie dokonają zmian w reklamach, UOKiK może nałożyć karę w wysokości do 10 proc. rocznych przychodów.

W Polsce zarejestrowanych jest ponad 25 tys. suplementów diety. Tylko w tym roku do GIS trafiło już 4,5 tys. powiadomień dotyczących wprowadzenia do sprzedaży nowych suplementów.

Według firmy Starlink badającej rynek telewizyjny, koncerny farmaceutyczne wydają na reklamę więcej niż banki czy telekomy. W ubiegłym roku była to kwota 871 mln zł.

Więcej: wyborcza.biz 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.