Telefoniczna Informacja Pacjenta obsługuje około 300-400 połączeń dziennie Fot. archiwum (zdjęcie ilustracyjne)

Już 11 tys. osób skorzystało z porad Telefonicznej Informacji Pacjenta. Od 2 września infolinia o dostępności leków będzie dostępna w trybie 24-godzinnym we wszystkie dni tygodnia.

Jak podaje piątkowy "Nasz Dziennik", infolinię obsługują konsultanci Narodowego Funduszu Zdrowia i Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego. - NFZ uruchomił Telefoniczną Informację Pacjenta w połowie lipca w związku z licznymi sygnałami o brakach pewnych leków w polskich aptekach. Za jej pośrednictwem zainteresowani mogą uzyskać niezbędne informacje odnoszące się do dostępności leków w całym kraju. Wystarczy wybrać numer 800 190 590, aby połączyć się z konsultantem - czytamy.

- Od początku działania infolinii konsultanci udzielili już ponad 11 tys. porad. Największe zainteresowanie było w pierwszych dniach uruchomienia. Obecnie to około 300-400 połączeń dziennie - powiedział Andrzej Troszyński, rzecznik NFZ na łamach dziennika.

Troszyński podkreślił, że nie odnotowano większych problemów związanych z funkcjonowaniem infolinii. - Infolinia działa prawidłowo. W przypadku zwiększania zainteresowania zaangażowaliśmy w to zadanie większą liczbę konsultantów, tak aby czas oczekiwania na połączenie był jak najkrótszy - powiedział rzecznik.

Infolinia ma zasięg ogólnopolski, więc informacje i statystyki związane z poszczególnymi regionami, z jakich dzwonią chorzy nie są gromadzone. "NFZ przypomina, że zakres udzielanych porad obejmuje informację, w której aptece znajdziemy interesujący nasz lek. Od konsultantów nie dowiemy się natomiast, jak należy dany specyfik dawkować ani jakie ma zamienniki. Nie będziemy mogli także zarezerwować leków w aptece. O szczegóły w tych sprawach należy pytać lekarza lub farmaceutę" - czytamy.

"Nasz Dziennik" informuje, że ważne jest żeby przed wizytą w aptece upewnić się, że lek rzeczywiście się tam znajduje. "NFZ radzi aby w tym celu zadzwonić do wskazanej w poradzie apteki. Numer telefonu otrzymamy od konsultanta podczas rozmowy - pisze dziennik.

Z punktu możemy korzystać od poniedziałku do piątku, a konsultanci są dla nas dostępni od godz. 8 do 18. Wkrótce jednak ten system ulegnie modyfikacji. - Od 2 września infolinia o dostępności leków będzie dostępna w trybie 24-godzinnym we wszystkie dni tygodnia - powiedział Andrzej Troszyński.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych