Śląskie: Wojewódzki Inspektorat Farmaceutyczny przyjął ponad 100 skarg i zapytań

W związku z nieprawidłowościami związanymi z realizacją recept Wojewódzki Inspektorat Farmaceutyczny w Katowicach przyjął do 16 stycznia 102 interwencje i zapytania pacjentów, w tym 93 telefoniczne i 9 za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Jak podaje Śląski Urząd Wojewódzki, interwencje dotyczyły: odpłatności za przepisane na recepcie produkty lecznicze, niezaznaczenia przez lekarza "odpłatności leku”, umieszczonej na recepcie pieczątki "refundacja do decyzji NFZ" oraz braku identyfikatora płatnika; zmian w odpłatności za produkty lecznicze; informacji na temat kodów uprawnień dodatkowych pacjenta, w szczególności realizacji recept dla inwalidów wojennych, inwalidów wojskowych, zasłużonych honorowych dawców krwi; produktów leczniczych i wyrobów medycznych wykreślonych z wykazu produktów leczniczych i wyrobów medycznych podlegających refundacji; zastrzeżeń do pracy lekarza.

Jak poinformowała wojewodę śląskiego Zygmunta Łukaszyka Izabela Majewska, śląski wojewódzki inspektor farmaceutycznych, w dużej części przypadków pacjenci chcieli wyrazić swoją opinię i rozżalenie związane z ceną produktu leczniczego, pracą lekarzy, formą prowadzonego protestu.

Interweniującym udzielono odpowiedzi i wyjaśnień, a w przypadku wymagającym przeprowadzenia czynności wyjaśniających, inspektorzy niezwłocznie udzielali telefonicznej odpowiedzi. Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH