Sektor farmaceutyczny wydaje coraz więcej na reklamę Reklamodawcy z branży farmaceutyki i parafarmaceutyki wydali od stycznia do września 2016 roku prawie 670 mln zł na promocję. Fot. Archiwum

Rosną inwestycje sektora produktów farmaceutycznych w reklamę. Tylko od stycznia do września bieżącego roku wydał on o 87 mln zł więcej niż w tym samym czasie w 2015 roku, co oznacza wzrost o 14 proc. - wynika z analizy domu mediowego Codemedia.

Według badania Federacji Konsumentów ''Leki bez recepty - zwyczaje i preferencje konsumentów'' prawie w każdym domu (98,5 proc.) kupuje się leki i suplementy diety. Jak wynika z raportu DNB Bank Polska i firmy Deloitte ''Sektor farmaceutyczny i med-tech'' (listopad 2015), Polacy wydają rocznie na farmaceutyki średnio 139 euro na osobę. O budżet ten intensywnie walczy branża farmaceutyczna, która zajmuje 8 miejsce w rankingu branż o największych nakładach na promocję.

Reklamodawcy z branży farmaceutyki i parafarmaceutyki wydali od stycznia do września 2016 roku prawie 670 mln zł na promocję, co stanowi 94 proc. wydatków całego sektora produktów farmaceutycznych. Udział pozostałych branż wyniósł: usługi zdrowotne - 3 proc., sprzęt medyczny - 2 proc., produkty i usługi medyczne dla zwierząt - 1 proc.. Największy wzrost inwestycji w promocję rok do roku zanotowała branża sprzętu medycznego - o ponad 10o proc.

W pierwszych trzech kwartałach 2016 r. najwięcej wydano na promocję środków przeciw przeziębieniu (18 proc. udziału). W okresie od stycznia do marca nią ich promocja pochłonęła ponad 100 mln zł. Na drugim miejscu uplasowały się witaminy, środki pobudzające i środki odpornościowe (17 proc. udziału), a na trzecim środki wspomagające układ trawienny (12 proc. udziału).

Aflofarm, polski producent leków bez recepty i suplementów diety, przeznaczył na promocję w pierwszych trzech kwartałach 2016 roku ponad 207 mln zł, o prawie 23 mln więcej niż w analogicznym okresie w poprzednim roku i cztery razy więcej niż drugi producent w sektorze produktów farmaceutycznych - USP Zdrowie. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.