
Rosną inwestycje sektora produktów farmaceutycznych w reklamę. Tylko od stycznia do września bieżącego roku wydał on o 87 mln zł więcej niż w tym samym czasie w 2015 roku, co oznacza wzrost o 14 proc. - wynika z analizy domu mediowego Codemedia.
Według badania Federacji Konsumentów ''Leki bez recepty - zwyczaje i preferencje konsumentów'' prawie w każdym domu (98,5 proc.) kupuje się leki i suplementy diety. Jak wynika z raportu DNB Bank Polska i firmy Deloitte ''Sektor farmaceutyczny i med-tech'' (listopad 2015), Polacy wydają rocznie na farmaceutyki średnio 139 euro na osobę. O budżet ten intensywnie walczy branża farmaceutyczna, która zajmuje 8 miejsce w rankingu branż o największych nakładach na promocję.
Reklamodawcy z branży farmaceutyki i parafarmaceutyki wydali od stycznia do września 2016 roku prawie 670 mln zł na promocję, co stanowi 94 proc. wydatków całego sektora produktów farmaceutycznych. Udział pozostałych branż wyniósł: usługi zdrowotne - 3 proc., sprzęt medyczny - 2 proc., produkty i usługi medyczne dla zwierząt - 1 proc.. Największy wzrost inwestycji w promocję rok do roku zanotowała branża sprzętu medycznego - o ponad 10o proc.
W pierwszych trzech kwartałach 2016 r. najwięcej wydano na promocję środków przeciw przeziębieniu (18 proc. udziału). W okresie od stycznia do marca nią ich promocja pochłonęła ponad 100 mln zł. Na drugim miejscu uplasowały się witaminy, środki pobudzające i środki odpornościowe (17 proc. udziału), a na trzecim środki wspomagające układ trawienny (12 proc. udziału).
Aflofarm, polski producent leków bez recepty i suplementów diety, przeznaczył na promocję w pierwszych trzech kwartałach 2016 roku ponad 207 mln zł, o prawie 23 mln więcej niż w analogicznym okresie w poprzednim roku i cztery razy więcej niż drugi producent w sektorze produktów farmaceutycznych - USP Zdrowie.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
CZYTAJ TAKŻE
- WT20:45 MZ zaprasza na szkolenia z naborów na profilaktykę
- WT20:02 Eksperci: chorzy na SMA jak najszybciej powinni zyskać dostęp do leku
- WT19:31 Sejm: zabiegi terapeutyczne dla protestujących w pokoju dziennikarskim
- WT19:00 Biomed-Lublin chce osiągnąć 100 mln zł przychodów do 2024 r.
- WT18:04 Tomaszów Maz.: ponad 4 mln zł na opiekę i rehabilitację dla seniorów
- WT17:43 Rodzice niepełnosprawnych: to "porozumienie" podpisał chyba rząd z rządem, bo nie z nami
- WT17:23 UNICEF: każdego roku około 13 mln dzieci nie otrzymuje rutynowych szczepień
- WT17:03 Wojewoda świętokrzyski: coraz więcej lekarzy przekonuje się do e-zwolnień
- 1 Lekarze emeryci obawiają się, że będą musieli odejść z zawodu. Wszystko przez e-zdrowie
- 2 Łukasz Szumowski jako minister, polityk i prywatnie
- 3 Wdrażanie nowych terapii do praktyki: koza jest, ale brakuje na sznurek
- 4 W sądzie trzeba udowodnić, że szpital nie popełnił błędu
- 5 "Stop Chazanowi": w środę i czwartek protesty przed UJK i urzędem wojewódzkim w Kielcach
- 6 Premier o funduszu dla osób niepełnosprawnych i służbie zdrowia
- 7 Kluczbork: oddział wewnętrzny zagrożony - odchodzą wszyscy lekarze
- 8 Badania: zażywanie leków przeciwbólowych podczas ciąży obniża płodność potomstwa
Newsletter
Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku
Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+
Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze
Follow @rynekzdrowiaRSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych