Sektor farmaceutyczny wydaje coraz więcej na reklamę Reklamodawcy z branży farmaceutyki i parafarmaceutyki wydali od stycznia do września 2016 roku prawie 670 mln zł na promocję. Fot. Archiwum

Rosną inwestycje sektora produktów farmaceutycznych w reklamę. Tylko od stycznia do września bieżącego roku wydał on o 87 mln zł więcej niż w tym samym czasie w 2015 roku, co oznacza wzrost o 14 proc. - wynika z analizy domu mediowego Codemedia.

Według badania Federacji Konsumentów ''Leki bez recepty - zwyczaje i preferencje konsumentów'' prawie w każdym domu (98,5 proc.) kupuje się leki i suplementy diety. Jak wynika z raportu DNB Bank Polska i firmy Deloitte ''Sektor farmaceutyczny i med-tech'' (listopad 2015), Polacy wydają rocznie na farmaceutyki średnio 139 euro na osobę. O budżet ten intensywnie walczy branża farmaceutyczna, która zajmuje 8 miejsce w rankingu branż o największych nakładach na promocję.

Reklamodawcy z branży farmaceutyki i parafarmaceutyki wydali od stycznia do września 2016 roku prawie 670 mln zł na promocję, co stanowi 94 proc. wydatków całego sektora produktów farmaceutycznych. Udział pozostałych branż wyniósł: usługi zdrowotne - 3 proc., sprzęt medyczny - 2 proc., produkty i usługi medyczne dla zwierząt - 1 proc.. Największy wzrost inwestycji w promocję rok do roku zanotowała branża sprzętu medycznego - o ponad 10o proc.

W pierwszych trzech kwartałach 2016 r. najwięcej wydano na promocję środków przeciw przeziębieniu (18 proc. udziału). W okresie od stycznia do marca nią ich promocja pochłonęła ponad 100 mln zł. Na drugim miejscu uplasowały się witaminy, środki pobudzające i środki odpornościowe (17 proc. udziału), a na trzecim środki wspomagające układ trawienny (12 proc. udziału).

Aflofarm, polski producent leków bez recepty i suplementów diety, przeznaczył na promocję w pierwszych trzech kwartałach 2016 roku ponad 207 mln zł, o prawie 23 mln więcej niż w analogicznym okresie w poprzednim roku i cztery razy więcej niż drugi producent w sektorze produktów farmaceutycznych - USP Zdrowie. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH