Rynek produktów OTC zwalnia

Jak wynika z najnowszego raportu firmy badawczej PMR, w 2010 r. dynamika polskiego rynku leków sprzedawanych bez recepty, suplementów diety oraz dermokosmetyków spadnie do 3 proc. - z 11 proc. w 2009 roku.

W 2009 r. polski rynek leków OTC, dermokosmetyków i suplementów diety był wart 8,5 mld zł, co stanowiło wzrost o 11% w ujęciu rok do roku. Rynek rozwijał się więc dynamicznie, pomimo kryzysu ekonomicznego.

– Wysoka zachorowalność na grypę napędziła wysoki wzrost rynku, zwłaszcza w przypadku leków OTC. W sumie, jak wynika z danych Państwowego Zakładu Higieny w 2009 r., liczba zachorowań na grypę sięgnęła blisko 1,1 mln, najwięcej od 2003 r., kiedy zanotowano 1,2 mln zachorowań – mówi Monika Stefańczyk, główny analityk rynku farmaceutycznego PMR i współautorka raportu „Rynek OTC w Polsce 2010”.

– Innymi motorami wzrostu rynku były wzrost cen oraz wprowadzanie do obrotu nowych produktów – dodaje Monika Stefańczyk.

W 2010 r. prognozowana wartość rynku produktów OTC wyniesie 8,7 mld zł. Tempo wzrostu spadnie do około 3 proc. z powodu wysokiej bazy z 2009 r., jak również niższej niż rok wcześniej liczby infekcji.

W ciągu kolejnych dwóch lat rynek produktów OTC będzie rozwijał się, według prognoz PMR, w tempie dwucyfrowym i w 2012 r. przekroczy 10,6 mld zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.