Rynek produktów OTC zwalnia

Jak wynika z najnowszego raportu firmy badawczej PMR, w 2010 r. dynamika polskiego rynku leków sprzedawanych bez recepty, suplementów diety oraz dermokosmetyków spadnie do 3 proc. - z 11 proc. w 2009 roku.

W 2009 r. polski rynek leków OTC, dermokosmetyków i suplementów diety był wart 8,5 mld zł, co stanowiło wzrost o 11% w ujęciu rok do roku. Rynek rozwijał się więc dynamicznie, pomimo kryzysu ekonomicznego.

– Wysoka zachorowalność na grypę napędziła wysoki wzrost rynku, zwłaszcza w przypadku leków OTC. W sumie, jak wynika z danych Państwowego Zakładu Higieny w 2009 r., liczba zachorowań na grypę sięgnęła blisko 1,1 mln, najwięcej od 2003 r., kiedy zanotowano 1,2 mln zachorowań – mówi Monika Stefańczyk, główny analityk rynku farmaceutycznego PMR i współautorka raportu „Rynek OTC w Polsce 2010”.

– Innymi motorami wzrostu rynku były wzrost cen oraz wprowadzanie do obrotu nowych produktów – dodaje Monika Stefańczyk.

W 2010 r. prognozowana wartość rynku produktów OTC wyniesie 8,7 mld zł. Tempo wzrostu spadnie do około 3 proc. z powodu wysokiej bazy z 2009 r., jak również niższej niż rok wcześniej liczby infekcji.

W ciągu kolejnych dwóch lat rynek produktów OTC będzie rozwijał się, według prognoz PMR, w tempie dwucyfrowym i w 2012 r. przekroczy 10,6 mld zł.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH