Rosną wydatki na reklamę leków Fot. archiwum

W ubiegłym roku wyniosły 5,5 mld zł - informuje „Gazeta Wyborcza”.

Z danych agencji mediowej SMG wynika, że po dziewięciu miesiącach 2015 r. najczęściej reklamowaną kategorią były witaminy i środki wzmacniające odporność - to na ich spoty poszła jedna czwarta wszystkich wydatków reklamowych branży.

Od 2011 r. segment farmacja znajduje się w ścisłej czołówce reklamodawców i pod względem wydatków na promocję niezmiennie pozostaje na drugiej pozycji, ustępując tylko sektorowi żywność i napoje.

Kluczowymi mediami dla farmacji są telewizja i radio. Według danych brutto (czyli bez rabatów) za 2015 r. kategoria ta stanowiła ok. 17 proc. wartości reklamy TV, natomiast w radiu ok. 21 proc.

O ile reklamy leków podlegają kontroli - muszą zawierać klauzulę o kontakcie z lekarzem lub farmaceutą - o tyle w suplementach diety panuje wolnoamerykanka. Na jesieni Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wysłał list do 315 producentów i dystrybutorów suplementów diety z prośbą o odpowiedź na pytanie, czy ich reklamy nie przypisują suplementom diety właściwości leczniczych. Byłoby to bowiem niezgodne z prawem. W praktyce firmy obchodzą przepis mówiący o tym, że reklama suplementu nie może sugerować, że ma on właściwości lecznicze. A skargi do Komisji Etyki Reklamy na niewiele się zdają.

W ub.r. padł prawdopodobnie kolejny rekord wydatków na leki - ok. 30 mld zł, a sam rynek suplementów diety ma rosnąć do 2020 r. w tempie 8 proc. rocznie.

Więcej: www.wyborcza.biz

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.