Rosną wydatki na reklamę leków Fot. archiwum

W ubiegłym roku wyniosły 5,5 mld zł - informuje „Gazeta Wyborcza”.

Z danych agencji mediowej SMG wynika, że po dziewięciu miesiącach 2015 r. najczęściej reklamowaną kategorią były witaminy i środki wzmacniające odporność - to na ich spoty poszła jedna czwarta wszystkich wydatków reklamowych branży.

Od 2011 r. segment farmacja znajduje się w ścisłej czołówce reklamodawców i pod względem wydatków na promocję niezmiennie pozostaje na drugiej pozycji, ustępując tylko sektorowi żywność i napoje.

Kluczowymi mediami dla farmacji są telewizja i radio. Według danych brutto (czyli bez rabatów) za 2015 r. kategoria ta stanowiła ok. 17 proc. wartości reklamy TV, natomiast w radiu ok. 21 proc.

O ile reklamy leków podlegają kontroli - muszą zawierać klauzulę o kontakcie z lekarzem lub farmaceutą - o tyle w suplementach diety panuje wolnoamerykanka. Na jesieni Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wysłał list do 315 producentów i dystrybutorów suplementów diety z prośbą o odpowiedź na pytanie, czy ich reklamy nie przypisują suplementom diety właściwości leczniczych. Byłoby to bowiem niezgodne z prawem. W praktyce firmy obchodzą przepis mówiący o tym, że reklama suplementu nie może sugerować, że ma on właściwości lecznicze. A skargi do Komisji Etyki Reklamy na niewiele się zdają.

W ub.r. padł prawdopodobnie kolejny rekord wydatków na leki - ok. 30 mld zł, a sam rynek suplementów diety ma rosnąć do 2020 r. w tempie 8 proc. rocznie.

Więcej: www.wyborcza.biz

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH