2,3 mld dolarów kary musi zapłacić firma farmaceutyczna Pfizer. Amerykańscy prokuratorzy dowiedli, że koncern fundował lekarzom drogie prezenty i wycieczki, aby ci w zamian przepisywali pacjentom leki tej firmy.

Pfizer zapewniał dotąd lekarzom luksusowe rozrywki, aby promować swoje produkty. Teraz za reklamę zapłaci raz jeszcze. Tym razem karę finansową – podaje TVP1.

By uniknąć postępowania prokuratorskiego, Pfizer zgodził się zapłacić 2,3 mld dolarów kary, co jest najwyższą grzywną w historii przemysłu farmaceutycznego.

Nielegalne praktyki Pfizera polegały na płaceniu lekarzom w różnych formach za przepisywanie produktów tej firmy. Czasami to były ekskluzywne prezenty, innym razem drogie wycieczki, a czasem po prostu gotówka.

Pfizer reklamował swoje leki niezgodnie z ich przeznaczeniem. Dla przykladu wycofany już z rynku lek Bextra na artretyzm, polecano jako środek przeciwbólowy.

Pfizer to nadal numer jeden w branży farmaceutycznej, z rocznymi obrotami sięgającymi 50 mld dolarów. W tym roku miały sięgnąć nawet 75 mld dolarów.

Teraz będzie musiał być bardziej ostrożny, wypracowując swoje zyski. Będzie musiał wskazać potencjalne ryzyko związane z reklamowaniem poszczególnych produktów i działać na rzecz tego, by to ryzyko osłabić. Firma ma też informować o wszystkich przypadkach wynagradzania lekarzy.

Amerykańscy eksperci uważają, że problem nielegalnej promocji leków dotyczy wielu firm farmaceutycznych. Rekordowa kara dla Pfizera będzie jednak przestrogą dla innych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH