Program lojalnościowy POF uznany przez sąd za naruszenie zakazu reklamy aptek

Program Opieki Farmaceutycznej został ostatecznie zakazany jako naruszenie zakazu reklamy apteki. Jest już decyzja NSA w tej sprawie.

27 sierpnia 2014 r. zapadł wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego w Warszawie, sygn. akt II GSK 1000/13, oddalający skargę złożoną wobec wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego z dnia 25 stycznia 2013 r. sygn. akt VI SA/Wa 2463/12, którym Sąd utrzymał w mocy decyzję Głównego Inspektora Farmaceutycznego w przedmiocie nakazu zaprzestania prowadzenia reklamy apteki w formie programu lojalnościowego "Program Opieki Farmaceutycznej”.

Tym samym Sąd potwierdził stanowisko Głównego Inspektora Farmaceutycznego w zakresie uznania, iż organizowanie i prowadzenie przez apteki ogólnodostępne programów lojalnościowych stanowi naruszanie zakazu reklamy aptek zawartego w art. 94a ust. 1 ustawy – Prawo farmaceutyczne (Dz. U. z 2008 r. Nr 45 poz. 271 z późn. zm.).

W ustnych motywach wyroku (pisemne uzasadnienie wyroku zostanie sporządzone w terminie późniejszym) Sąd stwierdził, iż treść art. 94a ust. 1 jest jasna i nie budzi wątpliwości interpretacyjnych.

Więcej: http://www.rynekaptek.pl/ Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH