Reklama produktu leczniczego nie może powodować u pacjentów obaw o własne bezpieczeństwo po zażyciu danego leku

W nowelizacji ustawy znalazł się zapis, który stwierdza, że reklama produktu leczniczego kierowana do publicznej wiadomości nie może zawierać treści, które odnoszą się w formie nieodpowiedniej, zatrważającej lub wprowadzającej w błąd, co do przypisywanych właściwości uzdrawiających produktu leczniczego (art. 55 ust.2 pkt 3a).

Ministerstwo tłumaczy, że jest to implementacja wymagania zawartego w dyrektywie 2001/83/WE, która zakazuje takich właśnie reklam leków, a także wyroku Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości w sprawie Gintec (sygn. C-374/05).

ETS orzekł wtedy, że zakazuje się reklamy leku w formie ogłoszonego w Internecie losowania nagród, w zakresie, w jakim sprzyjałoby to irracjonalnemu stosowaniu tego medykamentu i prowadziło do bezpośredniej jego dystrybucji wśród odbiorców oraz rozprowadzania darmowych próbek. Dozwolone będzie także informowanie o lekach dopuszczonych do obrotu na terenie Polski bez konieczności uzyskiwania krajowych pozwoleń.

Nowelizacja wprowadza również zmiany w zakresie prowadzenia badań klinicznych. Celem jest dostosowanie naszego ustawodawstwa w tym zakresie do dyrektyw unijnych oraz wytycznych Dobrej Praktyki Klinicznej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH