Sześcioro 13-latków trafiło do szpitala po tym jak przedawkowało leki na kaszel. Chcieli się zabawić, a konieczna była pomoc lekarzy - opisuje "Głos Wielkopolski".

Zjedli po... 20 tabletek popularnego leku na kaszel. Chcieli się dobrze zabawić i spróbować jaki jest "odlot" po lekarstwach dostępnych bez recepty. Niestety, dla czterech uczennic i dwóch uczniów z Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej w Poznaniu, ta "przygoda" zakończyła się tragicznie.

Dzieci w wieku około 13 lat - w środę wieczorem - po tym, jak w szkolnej bursie odurzyli się lekami, trafiły do szpitali.

Trzy dziewczyny zostały przewiezione do Szpitala im. Jonschera przy ul. Szpitalnej. Jeden uczeń leżał w placówce przy ul. Krysiewicza, a dziewczyna i chłopak na oddziale przy ul. Nowowiejskiego. Wszyscy wymagali hospitalizacji.

Lekarze ich stan ogólny określili jako średniociężki. W chwili przyjęcia do szpitala dzieci miały upośledzoną świadomość, kłopoty z określeniem czasu i przestrzeni, ich serca były pobudzone i były odwodnione.

Nadużywanie leków powoduje zatrucie organizmu, zaburzenia rytmu serca i oddychania, uszkodzenie narządów wewnętrznych, a w najgorszym przypadku nawet śmierć.

Eryk Matuszkiewicz, toksykolog ze Szpitala Miejskiego im. F. Raszei w Poznaniu mówi, że co miesiąc od pięciu do ośmiu nastolatków trafia na oddział toksykologiczny właśnie z powodu przedawkowania lekarstw.

Więcej: www.gloswielkopolski.pl

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH